Afleveringen
-
De keuze om uw bedrijf te verkopen, is al geen makkelijke. Mocht die gemaakt zijn, hoe dan verder? Welke stappen moet u zetten, welke valkuilen zijn er? Hoe kan BOVAG u bijstaan? En wat als u juist een bedrijf gaat kopen? Hoe werkt dat dan? In de zesde aflevering van BOVAG zoekt het uit, gaat onze verslaggever op pad om de antwoorden daarop te krijgen. Hij spreekt ondernemers die hun bedrijf hebben verkocht en ondernemers die net een bedrijf hebben gekocht. Zij vertellen eerlijk over de successen en de valkuilen in hun traject. Renate Weggemans van BOVAG licht het traject toe en de programma's die BOVAG hierin biedt. Vanuit Alfa Accountants geeft Stephan de Groot tips over bedrijfsoverdracht en vertelt over het programma Stoppen en Doorgaan.
-
Kunt u nog volstaan met alleen een fysieke winkel? Sommige BOVAG-bedrijven zijn heel succesvol met online verkopen terwijl anderen zich volledig richten op verkoop in showroom of winkel. Omdat klanten zich steeds meer online oriënteren en omdat bijna dertig procent van de BOVAG-leden aangeeft meer te willen investeren in online-verkopen, gaat de vijfde aflevering van Bureau BOVAG over online verkopen. Onze verslaggever gaat langs bij BOVAG-lid De Pedaleur en praat al fietsend over hun online verkoopkanaal. Met Marjolijn Wegkamp van Van Uden Caravans praat hij over het belang van online aanwezigheid. Ria Wassing van thuiswinkel.org geeft tot slot tips om online zichtbaar te zijn.
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
Luister naar een collega-ondernemer die met online criminaliteit te maken kreeg, naar experts en naar de praktische tips om uzelf te beschermen tegen digitale diefstal. Doe er uw voordeel mee. Direct aan de slag om uw bedrijf weerbaar te maken tegen online criminaliteit? Kijk dan ook op samendigitaalveilig.nl/mobiliteit.
De boodschap van deze podcast is dat criminelen al lang niet meer voornamelijk geïnteresseerd zijn in hele grote bedrijven. Iedereen loopt het risico op een digitale aanval met alle gevolgen van dien. Uw systeem ligt plat, back up geïnfecteerd, u kunt niet meer bij uw klantgegevens, de planning, de facturen. Uw bedrijf wordt lamgelegd. Neem daarom de tijd om uw bedrijf en uw gegevens goed te beschermen en om uw medewerkers te informeren over digitale veiligheid.
-
Het tekort aan technisch personeel is al nijpend. Helemaal zonde is het dus dat veel jongeren enthousiast beginnen aan een baan in de mobiliteitsbranche, maar alweer snel vertrekken. Helaas om vaak nooit meer terug te keren. Wat gaat er nu mis? En hoe lossen we dat op? De BOVAG-reporter zoekt uit. Hij gaat langs bij Oostendorp Autogroep dat jongeren wél aan zich weet te binden. Hij spreekt een expert die weet waar jongeren in hun werk op afknappen én waarvoor ze juist harder gaan lopen. En leert van een branche-onderzoeker dat ondernemers zelf de sleutel in de handen hebben. Luister naar de inzichten, tips en adviezen en doe er uw voordeel mee!
-
Een tekort aan gebruikte auto's is op dit moment het onderwerp op de occasionmarkt. Waar komt dit tekort vandaan? Wat doet het met de prijzen en hoe gaat dit verder in de toekomst? Bureau BOVAG bezocht een BOVAG-autobedrijf, een BOVAG-autodealer en een internationale autogroothandel en besprak de occasionmarkt met hen. Ook voorzitter van BOVAG-Onafhankelijke Autobedrijven Gerard en Buuren geeft zijn visie en tips aan autobedrijven. Luister mee!
-
Aflevering 1: Het geschil
Wat doe je als het contact met de klant volledig escaleert? BOVAG-lid Willem de Kreek vertelt over bijzondere ervaringen met klanten. Zoals krassen op een auto die hij met schoensmeer zou hebben ingesmeerd. Hoe pakt hij dit soort situaties aan? Wat heeft hij aan BOVAG in zo'n geval? Experts geven tips en vertellen over klachten en geschillen. De geschillencommissie kan in veel gevallen uitkomst bieden. Onze verslaggever Matthijs Holtrop zoekt de antwoorden op vragen die gaan over geschillen met de klant! -
De klant koopt een auto, maar die blijkt naderhand niet tot zijn of haar wens. "Ik zie je wel bij de rechter", roept de koper als de deur van de showroom in het slot knalt. Dit kan iedere autoverkoper gebeuren. Er is meer mogelijk dan je denkt, want BOVAG denkt met je mee bij bemiddeling, het opbouwen van een dossier en (desnoods) de geschillencommissie.
In deze podcast hoor je wat je rechten en plichten zijn en wat BOVAG kan bieden als het contact met de klant spaak loopt.
Abonneer je nu, zodat je ook de komende afleveringen automatisch vindt op jouw favoriete podcastplatform.