Afleveringen
-
Nummer 11 van de Markteffect Podcast Monitor is uit, dus kan de bijbehorende podcast niet achterblijven!
Karel Zwaan (podcasthost van o.a. MarketingBreak en Serieus Vermogen) ontvangt Michael Petit van Markteffect die de vijf typen podcastluisteraars toelicht die aan de hand van deze nieuwste meting zijn gedefinieerd. Welke luisteraar ben jij of wil je bereiken: de fanatiekeling, de verhalenverslinder, de showbizzvolger, de zelfontwikkelaar of toch de onregelmatige luisteraar?
Ook aan tafel zit Rik toe Water, Executive Creative Director bij StudioM, die naast de podcast ReGroup presenteert, ook iedere dag de grootste adverteerders van Nederland adviseert en inspireert hoe ze met podcasts het verschil kunnen maken.
En achter de laatste microfoon zit oprichtster van Bien.Media Pien Cornelissen. Zij zet haar brede netwerk van aangesloten podcasts, waaronder de populaire podcasts als Weer een Dag van Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman, in als Infuencer Marketing XXL voor diverse merken.
Wil je meer weten over de laatste Markteffect Podcast Monitor ga dan naar: https://markteffect.nl/nieuws/462/aantal-podcastluisteraars-gestegen-ontdek-de-vijf-typen-luisteraars
-
De tiende Markeffect Podcast Monitor is uit: reden voor een feestelijke nieuwe aflevering van de podcast!
Onze nieuwe host, Karel Zwaan gaat in gesprek aan de hand van de nieuwe Podcast Monitor met Michael Petit van Markteffect,
Jelmer Bergsma van Arla Foods over de stappen die Starbucks zet met podcasts in Nederland en met Stan Steeghs, medeoprichter van digital audio agency Spot On. Hij vertelt hoe je meer uit je podcasts kunt halen.
De Markteffect Podcast Monitor is een halfjaarlijks onderzoek dat inzicht geeft in de populariteit, het sentiment en het luistergedrag van Nederlanders. Het rapport van de 10e meting is gratis te downloaden via https://markteffect.nl/whitepapers/77/markteffect-podcast-monitor-10e-editiePodcastbureau AS WE SPEAK helpt je merk op weg met een gratis podcastworkshop ter waarde van 1.000 euro! Hoe je daar kans op maakt lees je op https://www.aswespeak.nl/podcastmonitor
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
In een speciale live uitzending vanaf het DPG Grow Live Festival gaat host Robert van den Ham aan de hand van de podcastmonitor, in gesprek met Michael Petit (Markteffect), Arne van den Berg (Podcastbureau As We Speak), René Zeedijk (DPG Media), Angela de Jong (AD) en Angelique Kunst (AD)
-
Onlangs verscheen de 8e Markteffect Podcastmonitor. Het enige uitgebreide onderzoek naar de ontwikkeling en populariteit van podcasts in Nederland.
Host Dorus van Mosselveld gaat, aan de hand van de podcastmonitor, in gesprek met Michael Petit (Markteffect), Nicole Ubbink (podcast HR360) en Arne van den Berg (As We Speak) over het maken van een goede merk-podcast. Wat komt er bij kijken, hoe zet je de eerste stap, wat zijn de uitdagingen én vooral; waarom is het voor jou als marketeer zo leuk om te doen?
-
De populariteit van de podcast blijft onverminderd stijgen in Nederland.
In samenwerking met AS WE SPEAK Podcasts presenteert Markteffect voor de tweede keer een podcast over de podcastmonitor. Onder leiding van Dorus van Mosselveld (Rauwkost) delen Harm Duco Schut (Topcast original; Staatsgeheim), Robert van den Ham (De Ondernemer/DPG media) en Michael Petit (Markteffect) hun visie over het rapport en de ontwikkelingen van de podcastmarkt in Nederland. Editie juni 2021.
-
De populariteit van de podcast blijft onverminderd stijgen in Nederland. Inmiddels luistert bijna de helft van alle Nederlanders (47%) wel eens naar een podcast. Ten opzichte van de voorgaande meting (mei 2020) betekent dit een stijging van maar liefst 7%.
In samenwerking met AS WE SPEAK Podcasts presenteert Markteffect voor de eerste maal een podcast over de podcastmonitor. Onder leiding van Dorus van Mosselveld (Rauwkost) delen Chris Bergström (Man Man Man de Podcast), Joep van der Laan (Mindshare) en Michael Petit (Markteffect) hun visie over het rapport en de ontwikkelingen van de podcastmarkt in Nederland.