Gerelateerd aan
-
-
Brood en Spelen is dé nieuwe podcast voor ambitieuze muzikanten, nieuwsgierige liefhebbers en toevallige voorbijgangers. Host Amber Roner neemt met haar gasten de wekelijkse muzikale actualiteiten door. Verwacht boeiende interviews, inhoudelijke tafelgesprekken en de tofste tracks. Volg de podcast en blijf als eerste op de hoogte van nieuwe afleveringen.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
In deze podcast spreekt Paul Barewijk bekende personen in huiselijke sfeer. Over hun succes, tegenslagen, ambities en veel meer. Elke week is het feest!🥳
Even geen groot spectaculair premièrefeest, maar gewoon een lekker ontspannen huisfeest waarin gelachen wordt en serieuze gesprekken worden gevoerd. Gewoon aan de keukentafel, waar getoast wordt op een nieuwe single, tv-klus óf simpele dingen als de liefde. Natuurlijk wordt er zo nu en dan een ook nog eens een leuk spelletje gespeeld waardoor we de ster in kwestie nóg beter leren kennen. Wij organiseren het feestje en jij bent van harte uitgenodigd!Volg het account instagram.com/paulshuisfeest voor meer info én alle gasten!
Contact? [email protected] -
Nikkie de Jager en Wes van Os nodigen je uit om deel te nemen aan een unieke podcast-ervaring, de Lightless Lounge. Een podcast die in complete duisternis wordt opgenomen. We hebben de lichten uitgedaan om ons volledig te concentreren op wat echt belangrijk is - het gesprek. Iedere twee weken op woensdag een nieuwe aflevering!
Licht uit, oren open, welkom in de Lightless Lounge. -
-
A stunning feat of architectural ambition four years in the making,, Las Vegas' record-shatteringly expensive new entertainment The Sphere The Sphere finally opened fall of 2023 aiming to revolutionize sensory possibilities blending digital immersion with live performance. The bulbous structure's unprecedented wrap-around interior video capabilities, cutting-edge spatial audio, and full spectrum physical effects purport to transport audiences into radically enhanced multi-dimensional environments no concert stage achieved before for $2.3 billion price making this spherical colossus the most expensive entertainment venue ever erected in Sin City.
Brought forth through a partnership between regional entertainment titans Madison Square Garden Company (or MSG) and former Las Vegas Sands backing, the aptly titled The Sphere complex measures a whopping 366 feet tall and 516 feet wide covered by 580,000 square feet of programmable LED panels coating its imposing exterior like the scale of mythological dragon. Within its high-tech skin lies seating for over 18,000 optimally positioned experiencing shows never possible previously.
Specifically, The Sphere's interior showcases spectacular 16 thousand-resolution wraparound screens engulfing attendees in what feels akin a live IMAX theater through triple limitations of conventional concert footage. Over 1,600 individual sonic emitters leverage advanced wave synthesis and beam-forming precision to bounce layered sounds everywhere imaginable even vibrating through floorboards. Then myriad 4D elements like perfumed scents, temperature shifts and tactile rumbles complement enormous displays dynamically responding performing artists move through custom choreography.
Altogether The Sphere’s sprawling production toolbox fosters unlimited possibilities storytellers dream up leveraging digital sleight of hand synchronizing CGI elements live performers interact. The creative combinations remain infinite if content creators fully harness The Sphere's capabilities by choreographing entirely new species showmanship. Already MSG announced runway style awards programming, long-form documentary debuts and fittingly U2 themselves christened the state-of-art stage across 40 dates with touring residency leveraging limitless possibility welcoming this uncharted new frontier for event entertainment. One expects many visionary artists to follow conceptualizing groundbreaking world-building hitherto impossible come to vivid life nightly when properly utilizing The Sphere’s futuristic production palette.
Now after years of tangled delays navigating supply chain logjams and runaway materials inflation blowing initial costs skyward, the $2 billion plus pricey spherical spectacle finally opened September 2023 shepherded by MSG subsidiary The Sphere Entertainment towards realizing profitability. Unfortunately, wider macro-economic woes hampering consumer discretionary spending coupled with operational costs tuning The Sphere’s bleeding edge systems produce projected near $100 million losses initially gave shareholders pause whether the ambitious gamble pays dividends long-term. With exorbitantly expensive overhead and consistent six-figure crowd draws essential to reaching even modest future profit break-even thresholds, the financial viability quest already claimed MSG CFO exiting weeks after doors opened.
The entertainment industry gazes upon The Sphere half with optimism about immersive potential but also weighted uncertainty about whether risky business execution amidst the recessionary climate jeopardizes MSG’s spherical Icarus melting wings flying too close creative sun. Beyond budgets, critical voices argue The Sphere’s lavish one percenter amenities contradict populist entertainment better served through dozens of grassroots venues reaching wider audiences. Could vanity alone collapse this awe-inspiring architectural marvel many critics charge resembles a gaudy billionaire’s Epcot bauble more than proving practical public good?
Time will tell whether The Sphere’s promise to usher live entertainment into expansive multi-dimensional realms through cutting-edge production or merely fleeting gimmickry dazzling initial crowds soon after fading forgetting faster than other Vegas spectacle ghosts. But give credit to MSG and partners' courage to dream so ambitiously by spending big believing interactive digital innovation must push boundaries reaching post-pandemic audiences evaluating theatrical experiences on radically shifting terms favoring heightened stimulation. Only broad sustained turnout and profitability measures if their shrewd bet pays forward dividends opening new frontier contemporary arena entertainment through consistently scaling creative possibilities matching billion-dollar plus investment built.
Thanks for listening to Quiet Please. Remember to like and share wherever you get your podcasts.
And Hey! History buffs, buckle up! Talking Time Machine isn't your dusty textbook lecture. It's where cutting-edge AI throws wild interview parties with history's iconic figures.
In the Talking Time Machine podcast: History Gets a High-Tech Twist, Imagine: Napoleon Bonaparte talking French Politics with Louis the 14th!
This podcast is futuristically insightful. Our AI host grills historical legends with questions based on real historical context, leading to surprising, thought-provoking, and often mind-blowing answers.
Whether you're a history geek, a tech junkie, or just love a good interview, Talking Time Machine has something for you.
Talking Time Machine: search, subscribe and (Listen Now!) -
-
Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman bellen elke dag en praten je bij over de dagelijkse actualiteit. In 12 minuten nemen ze het nieuws door maar klagen tussendoor ook over het leven, vieren hun succesjes en halen herinneringen op. Elke dag opnieuw.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
De BLVD Podcast gaat verder waar ons programma stopt. Luuk Ikink, Rob Goossens, Bridget Maasland en Eric de Munck nemen wekelijks het laatste entertainmentnieuws door vanaf de redactie van RTL Boulevard. Ze geven hun ongezouten mening en duiken dieper in dé onderwerpen van het moment. Na het luisteren van De BLVD Podcast ben je niet alleen bijgepraat, maar kun je zelf ook meepraten over alle ins en outs van de showbizzwereld.RTL Boulevard, elke avond om 18.35 uur bij RTL 4 en altijd online via rtlboulevard.nl
Wil je adverteren in deze podcast? Neem contact op met [email protected].
-
Mr. Bram Moszkowicz, volgens velen een van de beste strafpleiters die Nederland ooit gehad heeft, gaat in gesprek met zijn voormalig vakbroeders. Hij bevraagt hen op geheel eigen wijze over hun beroemdste zaken, over de advocatuur en of het echt allemaal zo verhard is. Maar ook de ups en downs in hun privé-leven komen aan bod.
-
-
The Outlaws Radio Show is one of the most influential programs in the media landscape, making waves both locally and nationally. With its unique blend of entertainment, politics and culture, the show has become a powerful platform for discussion and dialogue, attracting a diverse audience eager for insightful commentary and engaging interviews.
-
-
-
Welcome to Against Them All! The official STYG podcast/newsletter. Sign up for all things STYG related: Tour/music updates, STYG history, fan features/interviews, musings on topical political discussions, workout routines, coffee recommendations, movie reviews, etc. This could really be anything!
stygoc.substack.com -
-
Dé podcast voor eigenwijze levensveteranen en jongelui van alle leeftijden.www.radiokras.nlPresentatie, eindredactie: Michiel van de Weerthof & Jozien WijkhuijsMakers: Marieke van de Ven, Corinne Heyrman, Jelle Hoogenboom, Anna van Ludwig.Muziek: Vitamine B12 Techniek: Marco RaaphorstCoördinatie: Joost van Pagée en Stan van HerpenRadio Kras wordt mogelijk gemaakt door: Fonds voor Cultuurparticipatie, Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Brabant, RCOAK, Cultuurfonds Eindhoven, Dela Eindhoven, Gemeente ‘s-Hertogenbosch, Park Zuiderhout, Vitalis, Stichting Watershed en Stichting Soundtreks.
-
Jennifer Hoffman, Chris Zegers en Nienke de la Rive Box nemen je samen met de 3 op Reis-crew mee naar de meest bijzondere en mooiste bestemmingen. We dromen weg bij verre oorden en bereiden je voor op de reis van je leven. De Koffer in met 3 op Reis onthult de do’s en don’ts van een bestemming en dat levert legendarische anekdotes op. Altijd al afgevraagd hoe het er nou écht achter de schermen van een reisprogramma aan toegaat? Spoiler: niet altijd zoals gepland.
-
-
In de Officiële Songfestival Podcast krijg je een unieke blik achter de schermen bij de organisatie van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam. Songfestival-fanaten Lammert de Bruin (De Showbizzmoord, EenVandaag) en Ruben Messelink (EenVandaag) praten je helemaal bij over alle ins en outs in aanloop naar 22 mei; en van Bart Arens en One’sy hoor je bijzondere verhalen achter Songfestival-klassiekers. Tot 10 mei wekelijks, daarna DAGELIJKS een nieuwe aflevering!