Afleveringen
-
Julie Van der Bauwhede, Head of Sales bij Kadonation, deelt alles over prospect gifting: wat het is en hoe je het kunt inzetten als een krachtig onderdeel van jouw outbound sales strategie. Ze laat zien hoe je met deze aanpak kunt opvallen in een wereld waar het steeds moeilijker wordt om de ruis te doorbreken. Ontdek hoe je met slimme geschenken niet alleen de aandacht van prospects trekt, maar ook een blijvende indruk achterlaat.
Julie's inspiratie:
The 5 languages of appreciation in the workplace (boek) -
Elizabeth Van Den Bergh, Speaker Coach, deelt hoe jij een krachtige impact kunt maken zodra je het woord neemt. Ze neemt ons mee in de driehoek van ‘powerful presence’: vertrouwen, inhoud en connectie. Ontdek hoe jij met de juiste balans je publiek kunt raken en overtuigen, om zo een blijvende indruk na te laten.
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
Yannick van Aken, founder van Melrox, deelt hoe je een sales team opzet voor succes door prestaties, skills en motivatie in kaart te brengen. Hij legt uit hoe je met de juiste structuur en incentives duurzame groei stimuleert in plaats van snelle groei. Ontdek hoe jij je teamleden motiveert en hun talenten optimaal ontwikkelt voor langdurige prestaties.
-
Pieter Ardinois, technologie-optimist bij IT Solution Provider Xylos, deelt zijn ervaring over het navigeren van een sales team doorheen een grote technologie-shift zoals de huidige AI revolutie. Moeten we dat als sales omarmen of zijn er valkuilen? Pieter geeft zijn ongezouten mening.
Pieter's inspiratie:
Crossing the Chasm - Geoffrey A. Moore (boek)
-
Cédric Vercamer, Founder van het digitaal leerplatform Accountants Academy, vertelt over zijn parcours van recruitment professional tot succesvol ondernemer binnen een nichemarkt. Over het belang van een netwerk, de gunfactor in sales en hoe je eerste klanten van goudwaarde kunnen zijn voor je verdere groei.
-
Nico De Clerck, co-founder van impact agency Meteoris, voelt zich als een vis in het water als het over sales & marketing alignment gaat. Hij gelooft dat sales professionals nog effectiever kunnen worden door de procesmatige werkwijze van marketeers te hanteren. Wat sales en marketeers nog van elkaar kunnen leren ontdek je in dit gesprek.
-
Mathias Lamiroy, oprichter van netwerkorganisatie Rubicon, is gebeten door persoonlijke ontwikkeling en het belang van diepgaande connecties om het maximale uit jezelf te halen. Mijn gesprek met Mathias werd een rollenspel over ‘pleasen’ in sales, het detecteren van de emotionele pijn van je prospect en de valkuilen van een 'rood' salesprofiel.
-
Als stemcoach helpt Katrien dagelijks mensen om alle registers open te trekken met hun stem. Ik vroeg Katrien hoe sales moet klinken. Het werd een live stemcoaching met concrete tips en aanbevelingen hoe je jouw stem maximaal kan benutten waardoor je présence en impact groeit. Wat een ontdekkingsreis dit gesprek!
-
Als co-founder van NOWJOBS weet Eline als geen ander hoe je een commercieel team opzet voor succes. Maar wat als je dit model wil kopiëren naar andere landen? Wat kan je overnemen en wat moet je anders doen? Eline vertelt openhartig over haar ervaring en deelt haar do’s en don'ts.
Inspiratie van Eline:
Marc Lammers - Flow: van goed naar goud (boek)Daniel Masata - Human capital and work tech expert -
Jorik vergelijkt sales met ploeteren in de modder. Durven op je bek gaan, rechtstaan, weer doorgaan en de learnings meepakken. Hij stelt voor om te blijven ploeteren, met de steun van AI, maar laat ons alstublieft de menselijke connectie in sales niet verloochenen, want die blijft volgens Jorik cruciaal.
Inspiratie van Jorik:
clay.com (tool)Lemlist (tool)Trendskout (tool) -
Als je reeds 16 jaar in tech sales actief bent, dan weet je hoe de vork in de steel zit. Bezige bij Koen deelt zijn ervaring over het uitbouwen van een sales team binnen ambitieuze groeibedrijven. Ontdek met me mee waarom het belang van een SDR nog vaak onderschat wordt en hoe je van deze ruwe diamanten prachtige juwelen kan maken. Veel luisterplezier!
Tip van Koen:
De Meeste Mensen Deugen - Rutger Bregman (boek) -
Jeroen gelooft dat het commercieel succes van een organisatie bepaald wordt door de gemeenschappelijke visie die uitgedragen wordt en die op zijn beurt een ‘compounding’ effect genereert. Tevreden werknemers leiden tot tevreden klanten en niet omgekeerd. Maar hoe krijg en behoud je tevreden werknemers? Focus op hun drie natuurlijke basisbehoeften; autonomie, competentie en verbondenheid.
Inspiratie van Jeroen:
Superconnector - Scott Gerber & Ryan Paugh (boek)Think & Grow Rich - Napoleon Hill (boek)The Business of Belonging - David Spinks (boek)Zelfbeschikkingstheorie - Edward Deci & Richard M. Ryan -
Als je de top van een berg bereikt hebt, dan begin je aan een nieuw avontuur. David deelt zijn ervaring over de evolutie van top sales naar outbound sales coach. Over werken in het buitenland met mensen in België zonder die ‘human touch’ te verliezen. Veel plezier met het straffe parcours van David Uytterhaeghe!
David zijn inspiratie:
SPIN Selling - Neil Reckham (boek)The 10X Rule - Grant Cardone (boek)Jason Bay - Outbound sales expert -
Wouter noemt zichzelf een atypisch sales profiel. Noem het liever een uniek sales profiel, met ervaring in zowel het verkopen van 'digitale diensten' als 'digitale producten' bij Alan, een snelgroeiende start-up. Ontdek mee wat de verschillen zijn tussen beide en vooral, waarom die dubbele ervaring enorm verrijkend kan zijn.
Inspiratie van Wouter:
Mindset - Carol S. Dweck (boek)Atomic Habits - James Clear (boek)4 Zones of Competence -
Beleef mee hoe Vic zijn eerste stappen als Business Developer met ons deelt. Ontdek hoe hij de uitdaging van cold calling aanging en navigeerde door de complexe ‘buyer journey’ om zijn eerste grote deal te sluiten. Vic onthult het geheim van verkopen met de precisie van een wetenschapper. Geniet ervan!
Inspiratie van Vic
Josh Braun (Sales influencer)Boek: Never Split The Difference - Chris Voss -
Sales mensen zijn volgens ervaren sales manager en business coach Geert Serneels nog te vaak bezig met zichzelf en niet met hun klant, laat staan met diens problemen. De oplossing volgens Geert: rationele empathie, een helikopterview en loskomen van de druk om te verkopen.
-
Met Dominique heb ik het over het zesde zintuig in sales, ons gewaarzijn. Als sales is het essentieel om waar te nemen en aan te voelen wat er echt gebeurt. Dan pas zal je in staat zijn om de ‘next best action’ uit te voeren. En probeer je niet te laten meeslepen door je emoties, want soms win je en anders leer je. Geniet ervan!
Inspiratie Dominique:
UK's most hated sales trainerBoek: How to see yourself as you really are (Dalai Lama) -
In deze aflevering zoom ik graag even in op de bestaansreden van mijn podcast Through Sales, wat ik ermee wil bereiken en hoe ik dat concreet ga doen. Ik hoop van harte dat het jullie kan inspireren en sta uiteraard open voor jullie feedback en suggesties. Geniet ervan!