Afleveringen
-
In de 54e aflevering van de DutchMedia Podcast is Patricia Sonius te gast. Zij is sinds de oprichting van het Nederlands Media Onderzoek (NMO) directeur onderzoek. We spreken uitgebreid met haar over de NMO en de diverse bereiksonderzoeken (kijkonderzoek, luisteronderzoek, leesonderzoek, online en crossmedia). Ook spreken Taco en David met haar over onder meer over het NPO-jaarverslag en de richtlijn van de demissionaire regering over schermgebruik voor minderjarigen.
-
In de 53e aflevering van de DutchMedia Podcast spreken Taco en David over onder meer de val van het kabinet en de gevolgen voor media en telecombeleid, de veiling van regionale commerciële radiofrequenties, de NPO-terugblikverantwoording over 2024, Duitsland die een extra reclamebelasting op digitale platforms wil opleggen, meer Influencers die onder toezicht komen van het Commissariaat en de grootste pornosite off air in Frankrijk door ID-regelgeving.
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
In de 52e aflevering van de DutchMedia Podcast spreken Taco en David over onder meer issues bij VodafoneZiggo, NPO-programma's die gekort zouden worden, het Eurovisie songfestival, de ACM neigt naar toestemming voor DPG Media voor RTL Nederland, Radioplayer Nederland als app gelanceerd, piraterij via VPN ook verboden en Odido.
-
In de 51e aflevering is Willem Albert Bol te gast. Hij was tot voor kort CEO van mediabureau Abovo Maxlead. David en Taco spreken met hem over big tech en hun rol voor adverteerders versus Nederlandse spelers, de ACM en de overname van RTL Nederland door DPG Media, reclameverboden bij (lokale) overheden en woke bij bureaus en meer.
-
In de 50e aflevering van de DutchMedia Podcast spreken Taco en David over onder meer het mediadebat in de Tweede Kamer over toekomst van de NPO en de aangenomen moties, de veiling van regionale commerciële radiofrequenties, Disney Jr, DPG Media, de ACM, Apple TV+ bij Amazon Prime Video en Netflix.
-
In de 49e aflevering van de DutchMedia Podcast staat één onderwerp centraal: de NPO en de toekomstplannen. Eerst bespreken Taco en David de 26-pagina's tellende brief van minister Eppo Bruins. Daarna is Guido van Nispen te gast om te praten over het mede door hem gemaakte alternatieve NPO-plan Bang voor de politiek, bang voor het publiek, bang voor elkaar. Waarom Hilversum nu een nieuwe koers verdient.
-
In de 48e aflevering spreken David de Jong en Taco Jelgersma over Liberty Global die Vodafone zou willen uitkopen uit VodafoneZiggo, de resultaten van RTL Nederland, een alternatief plan voor de NPO, Alleen Klassiek en Radio Noordzee: twee nieuwe radiostations per 1 april (geen grap), programmaonderbrekende reclame bij de NPO en de actiegroep Bescherm de Publieke Omroep.
-
In de 47e aflevering is Jochem de Jong te gast. Hij is bij KPN vice-president partnerships, tv & entertainment. We spreken met hem over de Eredivisie-deal, het loyaliteitsaanbod voor 1,3 mljoen klanten die zonder meerkosten Netflix of ESPN kunnen kijken, zijn kijk op de video en streamingmarkt en de positionering van KPN en een nieuwtje over KPN en addressable reclame.
-
In de 46e aflevering spreken David de Jong en Taco Jelgersma over de top van de NPO en wat daar ineens speelt met Frederieke Leeflang, de NPO-hervormingsplannen van minister Eppo Bruins, de paginagrote advertentie van Joop van den Ende, de lancering van een zelfstandig Viaplay TV en Viaplay TV+ en de terugkeer van SBS9, Spoorloos verdwenen, KPN, de stijging van de prijs van streamingdiensten en de groeicijfers bij zowel audio- als buitenreclame.
-
In de 45e aflevering zijn Martijn van Dam en Arno Otto te gast van Stichting Nederlandse Datakluis (Jouw ID). Zij zijn mede-oprichters van het initiatief om te komen tot een data-infrastructuur opdat online gebruikers bepalen wat gedeeld wordt aan persoonlijke data met derden. We spreken het duo uitgebreid hierover en over hoe hun idee werkt en hoe de oprichtende mediapartijen (NPO, RTL Nederland, DPG Media, Mediahuis en Talpa Network) betrokken zijn en het initiatief willen uitbreiden (naar andere sectoren), hoe een pilot is verlopen, de werkwijze en meer.
-
In de 44e aflevering is Joris van der Pol te gast. Joris van der Pol is sinds 2014 algemeen directeur van One Media Sales (OMS) de verkooporganisatie van audio- en radioreclame van en voor Talpa Network en Mediahuis Radio. Ook is Joris van der Pol onder meer voorzitter van brancheorganisatie Audify. We blikken met Joris van der Pol terug op 2024 en vooruit op 2025, veranderende doelgroepen (20-59), digitale audio ontwikkelingen en meer.
-
In de 42e aflevering spreken David de Jong en Taco Jelgersma over het afgelopen mediadebat in de Tweede Kamer, de hoeveelheid bereik bij de reclameversie van streamingdiensten, de M100-lijsten waaronder Media250, Jouw ID, de electriciteitsvoorzieningen voor partijen als KPN, VodafoneZiggo en Odido en meer.
-
In de een-en-veertigste aflevering bespreken Taco en David onder meer de Mediabegroting, de verlenging van de NPO-concessie, de VVD-NPO plannen, veel transfers, Sublime, VodafoneZiggo en Netflix, Medisch Centrum West bij HBO Max en de Mercurs 2024 voor de beste tijdschriften.
-
In de veertigste aflevering wordt de begroting en de keuze die de NPO maakt in 2025 besproken. Verder aandacht voor onder meer de resultaten van KPN en VodafoneZiggo, de overstap van Arjen Lubach naar RTL Nederland en voetbal kijkcijfers (NMO) bij ESPN en Ziggo Sport.
Wil je adverteren in deze podcast? Neem dan contact op via [email protected].
-
In de negen-en-dertigste aflevering is Eddy Salfischberger te gast. Hij is sinds 2016 CEO en (mede-)eigenaar van het creatief bureau Alfred. We spreken hem over zijn reclamebureau, de veranderende mediawereld en reclamewereld, waarde versus uren (return on ad spend), het zijn van een onafhankelijk creatief bureau, pitches en meer.
-
In de 38e aflevering spreken David de Jong en Taco Jelgersma over het WRR-rapport over de toekomst van de media, de seizoenspresentatie van RTL Nederland, het International Media Top Convention diner van Broadcast Magazine, de ACM die ingrijpt bij duurzaamheidsclaims, influencermarketingen toezichthouders die meer regels willen en een Europees rechterlijk oordeel over het gebruik van persoonsgegevens door Facebook.
-
In de zeven-en-dertigste aflevering spreken David de Jong en Taco Jelgersma over cordcutting, de forse stijging van OTT inkomsten, publieke omroepperikelen bij WNL en ON, reclameverboden in de stad Den Haag en over onder meer de onbekende datum voor de ACM-beslissing omtrent de overname van RTL Nederland door DPG Media.
-
In de zes-en-dertigste aflevering is Alco de Jong te gast. Hij is sinds juni 2022 Country Manager Benelux voor Canal+ en daarmee onder meer in Nederland verantwoordelijk voor Canal Digitaal, internetprovider Online, tv-zenders als Film1, Canal+ Action en Filmbox en het in december gelanceerde OTT platform Canal+. We spreken met hem over onder meer de ambities van Canal+ in Nederland, de toekomst van het satelliet-televisie aanbod, het in december gelanceerde OTT-aanbod van Canal+ en de gelanceerde eigen serie 'Een van Ons' over Marianne Vaatstra.
- Laat meer zien