Afleveringen
-
Tijdens de terugkeer van de Formule 1 naar Shanghai heeft Max Verstappen voor de allereerste keer in zijn carrière de GP van China op zijn naam geschreven. De Nederlander moest tijdens een verregende kwalificatie enkel de sprintpole aan zich voorbij laten gaan, maar bleek verder soeverein. Op het circuit waar Red Bull Racing vijftien jaar geleden als team de eerste Formule 1-overwinning heeft geboekt, domineerde Verstappen afgelopen weekend de sprint en de hoofdrace. Volgens Allard Kalff is Red Bull misschien wel beter dan ooit, al ziet hij ook dat Max Verstappen dit jaar een extra versnelling lijkt te hebben gevonden. Daarbij valt het de presentator vooral op hoe goed de drievoudig wereldkampioen op dit moment in zijn vel zit. Verder: hoe verklaart Kalff het verschil tussen Lando Norris en Sergio Pérez? En wat is zijn kijk op de herstart van Lance Stroll? In gesprek met Motorsport.com’s Leonie Oude Elferink blikt Allard Kalff uitgebreid terug op de F1-race in China.
-
Max Verstappen heeft in 2024 voor het eerst de Grand Prix van China gewonnen. Het Shanghai International Circuit ontbrak mede door de coronapandemie nog op zijn erelijst, maar tijdens het voorbije sprintweekend bleek Verstappen ongenaakbaar. Met de triomftocht heeft de Limburger maar liefst de helft van alle races sinds het vorige F1-bezoek aan China in 2019 gewonnen: 53 van de 106. Het zegt veel over de huidige dominantie, ook al omdat 2019 en 2020 nog geen topjaren waren voor Red Bull. Christian Horner heeft de huidige overmacht van Verstappen 'bijna bovenmenselijk' genoemd en ging tijdens zijn mediasessie ook in op de aanhoudende flirts van Toto Wolff met Verstappen. Laurens Stade en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe aflevering van de F1-update, net als de boordradio's van Lewis Hamilton, woede bij Daniel Ricciardo en de acties van Lance Stroll en Kevin Magnussen. Natuurlijk ook alle aandacht voor Lando Norris: van de manier waarop hij zichzelf wist te verrassen in China tot Marko die met een flinke knipoog met Norris' vader sprak over een toekomstig Red Bull-zitje.
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
Een dag na de spectaculaire sprintkwalificatie in de regen bleek het weer 'business as usual' voor Max Verstappen in Shanghai. De Red Bull-coureur trok tijdens de sprintrace aan het langste eind, maar bleek na afloop daarvan nog niet helemaal tevreden over de afstelling van zijn RB20. "Ik meet mijn gevoel niet af aan het resultaat", sprak de wereldkampioen. Het betekent dat hij met Gianpiero Lambiase nog flink aan de set-up heeft gesleuteld, waarna gedurende de kwalificatie pole-position nummer honderd voor Red Bull Racing werd binnengehaald. Laurens Stade en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe aflevering van de F1-update, net als de knappe ronde van Fernando Alonso en zijn opvallende straf na afloop van de sprintrace. Verder volop aandacht voor een dag met twee gezichten voor Lewis Hamilton - met name de vraag hoe hij van P2 naar P18 kon afzakken op dezelfde dag - het stevige duel tussen beide Ferrari-coureurs en de eerste reacties op het vernieuwde sprintformat in de Formule 1.
-
De eerste sprintkwalificatie van het jaar is uitgedraaid op een spektakelstuk. De Formule 1-terugkeer naar China samen laten vallen met een sprintweekend leek vooraf al een recept voor onverwachte wendingen en die zijn er vrijdag meteen gekomen. Zo was niet Max Verstappen na afloop van de sprintkwalificatie bovenaan de tijdenlijst te vinden, maar was die eer juist weggelegd voor Lando Norris. De McLaren-coureur hield het hoofd knap boven water toen de hemelsluizen opengingen, al zette de FIA in eerste instantie nog een streep door zijn snelste SQ3-ronde. Norris kreeg de tijd volledig terecht terug, maar wat is het verhaal daar precies achter? En hoe verklaren Verstappen en Helmut Marko dat het in de regen moeizamer ging voor Red Bull? Leonie Oude Elferink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe F1-update, net als de tweede plek van Lewis Hamilton, Christian Horner die zich heeft uitgelaten over de rijdersmarkt en een vooruitblik op de zaterdagse actie in Shanghai.
-
De Formule 1 is voor het eerst sinds 2019 terug in China en dat wordt meteen aangegrepen voor de eerste sprintrace van dit F1-seizoen. De terugkeer naar Shanghai levert vele vraagtekens op, waardoor meerdere coureurs niet zitten te wachten op het sprintformat. Max Verstappen heeft deze keuze in Japan al aangeduid als 'niet het slimste om te doen' en kreeg bijval van Carlos Sainz. De Spanjaard was donderdag ook zelf een belangrijk onderwerp van gesprek, aangezien het veelvuldig over zijn toekomst ging. Helmut Marko deed uit de doeken dat Red Bull met hem praat, al voegde hij toe dat Sainz 'een zeer lucratief aanbod' van Audi op tafel heeft liggen. Leonie Oude Elferink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe F1-update, net als de vraag wat er dit jaar precies aan het sprintformat is veranderd, wat er met het asfalt in China is gebeurd en of alle plooien tussen Fernando Alonso en Honda inmiddels zijn gladgestreken.
-
Max Verstappen heeft op het iconische circuit van Suzuka voor het derde jaar op rij de Grand Prix van Japan op zijn naam geschreven. De regerend wereldkampioen liet na afloop van de kwalificatie weten dat de long runs niet naar wens waren, maar Red Bull heeft het nadien over een andere boeg gegooid met de afstelling. Het leidde tijdens de race tot een vermakelijk gesprek tussen Verstappen en race-engineer Gianpiero Lambiase over de boordradio. Jan Lammers looft het samenspel tussen de twee Red Bull-mannen, die volgens de voormalig F1-coureur 'uit hetzelfde hout gesneden zijn’. Daarbij benoemt de sportief directeur van de Dutch GP ook waarmee Max Verstappen en het F1-team uit Milton Keynes zich onderscheiden van de rest van het veld. Verder: hoe beoordeelt Lammers de prestaties van Sergio Pérez en Carlos Sainz in Japan? En wat is zijn kijk op de pijnlijke crash voor Daniel Ricciardo en Alexander Albon? In gesprek met Motorsport.com’s Leonie Oude Elferink blikt Jan Lammers uitgebreid terug op de F1-race in het thuisland van Honda.
-
Max Verstappen was zaterdag nog bepaald niet te spreken over zijn long runs met de RB20, maar heeft zondag toch 'gewoon' de Grand Prix van Japan gedomineerd. Hoe heeft Red Bull Racing de race pace precies verbeterd en wat zit er achter de boordradio van Verstappen en Gianpiero Lambiase over de voorvleugel. Gijs Leuvenink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe aflevering van de F1-update vanuit Suzuka. Daarin ook aandacht voor het sterke optreden van Yuki Tsunoda voor eigen publiek, Carlos Sainz en Ferrari die het bandeneuvel van de voorbije jaren hebben aangepakt en Helmut Marko die stelt dat Red Bull wil wachten met de rijderskeuze richting het Formule 1-seizoen 2025.
-
Max Verstappen staat in Japan voor het derde seizoen op rij op pole-position. De wereldkampioen hield Red Bull-teamgenoot Sergio Pérez nipt van het lijf en liet na afloop weten dat zijn Q3-ronden niet perfect waren. Verstappen pushte naar eigen zeggen iets te veel in sector 1 en verloor terrein vanaf bocht 13. Belangrijker is dat hij niet tevreden was over de long runs en dat Red Bull de afstelling na de derde training nog heeft aangepast. Hoe kijkt Verstappen met dat in het achterhoofd naar de race en waardoor kon Pérez ineens beter voor de dag komen? Gijs Leuvenink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe F1-update, net als het tegenvallen van Ferrari over één ronde (maar de goede race pace), de Q3-notering van Yuki Tsunoda en welke tactische elementen de race interessant kunnen maken.
-
De vrije trainingen voor de Grand Prix van Japan zijn vrijdag deels in het water gevallen, al waren er na afloop nog meer dan genoeg gespreksonderwerpen in Suzuka. Red Bull Racing kwam in het land van Honda met het eerste grote updatepakket van dit jaar voor de dag, terwijl Williams opnieuw flinke schade te verduren kreeg na de knullige crash van Logan Sargeant. Leonie Oude Elferink en Ronald Vording bespreken uitgebreid wat er precies is veranderd aan de RB20, gaan aan de hand van Helmut Marko in op Ferrari en leggen uit waarom teams amper naar buiten zijn gegaan tijdens de natte tweede training.
-
Net als vorig jaar kan Max Verstappen in Japan meteen terugslaan na een zeldzame nederlaag. De Nederlander viel uit tijdens de Grand Prix van Australië, al vreest hij nadat Red Bull Racing de oorzaak heeft achterhaald niet voor een herhaling van zetten. In plaats daarvan wil Verstappen graag terugslaan op het iconische circuit in Suzuka, waar hij in de voorbije jaren al grote successen heeft gevierd. Leonie Oude Elferink en Ronald Vording bespreken de mediadag uitgebreid in een nieuwe F1-update, net als Verstappen die reageert op de recente Newey-geruchten en de wereldkampioen die het vertrek van een monteur nuanceert. Daarnaast aandacht voor de verwachtingen van Ferrari, de nasleep van het Alonso-Russell moment in Melbourne en Williams dat weer met twee auto's aan de start kan verschijnen.
-
De jacht van Max Verstappen op zijn tiende achtereenvolgende Formule 1-zege eindigde in Australië al na vier rondjes. Een remprobleem zorgde er niet alleen voor dat Carlos Sainz hem voorbijkwam; het euvel was zo groot dat hij zijn Red Bull in de pitbox moest parkeren. Het betekende de eerste uitvalbeurt van de regerend wereldkampioen sinds de GP van Australië in 2022. Volgens Formule 1-analist Ernest Knoors kan het niet finishen van Verstappen weleens grote gevolgen hebben. Niet zozeer in de strijd om het coureurskampioenschap, maar wel met het oog op de constructeurstitel. Verder: wat vond de voormalig F1-engineer van de overwinning van Carlos Sainz? En hoe kijkt hij naar de crash van George Russell en de straf voor Fernando Alonso? In gesprek met Motorsport.com's Leonie Oude Elferink blikt Ernest Knoors uitgebreid terug op de F1-race op het Albert Park Circuit in Melbourne.
-
Charles Leclerc is na de vrijdagse Formule 1-trainingen in Melbourne bovenaan de tijdenlijst te vinden. Ferrari is andermaal goed aan een raceweekend begonnen, maar wat zegt dat eigenlijk doordat de motorstanden nogal uiteen kunnen lopen op een vrijdag? En hoe kijkt Max Verstappen precies terug op zijn eigen verrichtingen in het Albert Park, nadat hij tijdens de eerste vrije training schade aan de vloer had opgelopen en daardoor in de tweede oefensessie pas later naar buiten kon? Leonie Oude Elferink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe aflevering van de F1-update, net als de (mislukte) set-up experimenten met vooral de Mercedes van Lewis Hamilton, Williams dat geen reservechassis heeft en Logan Sargeant als kind van de rekening na een behoorlijke crash van Alexander Albon.
-
In Melbourne staat de derde race van het Formule 1-seizoen 2024 op het programma. Na de één-tweetjes van Red Bull Racing in Bahrein en Jeddah begint Max Verstappen logischerwijs weer als uitgesproken favoriet aan het raceweekend, al moet gezegd dat de fraaie omloop door het Albert Park weer iets andere dingen van een auto vergt. De nuances daarvan bespreken Leonie Oude Elferink en Ronald Vording uitgebreid in een nieuwe F1-update, waarin ook de mediasessie met Verstappen aan bod komt. De wereldkampioen koos zijn woorden over alle speculaties met betrekking tot Mercedes en de Horner-zaak opnieuw zorgvuldig. Daarnaast volop aandacht voor de achilleshiel van Mercedes in snelle bochten, de terugkeer van Ferrari-coureur Carlos Sainz en de thuisrace van Daniel Ricciardo en Oscar Piastri.
-
Net als de openingsrace in Bahrein heeft Max Verstappen met groot vertoon van macht de GP van Saudi-Arabië op zijn naam geschreven. De Red Bull-coureur lag bijna de hele race in Jeddah aan de leiding en ging onbedreigd naar alweer zijn 56ste F1-zege. In de paddock is de grote vraag of Red Bull Racing en in het bijzonder Verstappen dit jaar wel te verslaan zijn. Ook Sebastiaan Bleekemolen ziet dat de regerend wereldkampioen dit jaar wel erg goed aan het seizoen is begonnen. Daarbij valt het de F1-commentator niet alleen op dat de dominantie van Verstappen alleen maar sterker is geworden, maar ook hoe ver teamgenoot Sergio Pérez achter hem staat. Verder: hoe kijkt Bleekemolen naar de onrust binnen Red Bull Racing? En wat vond hij eigenlijk van de prestaties van de debuterende Oliver Bearman? In gesprek met Motorsport.com’s Leonie Oude Elferink blikt Sebastiaan Bleekemolen uitgebreid terug op de F1-race in Jeddah.
-
Voor de tweede keer dit Formule 1-seizoen heeft Max Verstappen gedomineerd, al grapte Helmut Marko dat de eerste non-Red Bull-coureur ditmaal op slechts negentien seconden is gereden, dus dat het nog enigszins meeviel. Op een serieuzere toon valt te zeggen dat Red Bull na Bahrein ook op een compleet ander circuit een maatje te groot is gebleken voor de rest, al durft Marko nog niet te spreken over het winnen van alle races. Diezelfde Marko was zaterdag in Jeddah wel op een andere manier onderwerp van gesprek, namelijk over zijn eigen toekomst. Hoe is de bijeenkomst met Oliver Mintzlaff precies verlopen en kan de rust wederkeren bij Red Bull? Gijs Leuvenink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe aflevering van de F1-update. Daarin ook alle aandacht voor de bevindingen van Ferrari en Mercedes, de zeer indrukwekkende invalbeurt van Oliver Bearman en hoe Kevin Magnussen in Saudi-Arabië tegen bijzonder veel straftijd is aangelopen.
-
Max Verstappen heeft in Jeddah zijn tweede pole van het Formule 1-seizoen 2024 gegrepen. De Red Bull-coureur voerde voorafgaand aan de kwalificatie nog enkele aanpassingen aan de afstelling door en die hebben hem meer vertrouwen in de RB20 gegeven. Het effect was aan het begin van Q3 goed te zien, toen Verstappen naar eigen zeggen zijn spraakmakende 2021-ronde heeft afgemaakt. In de persconferentie na afloop ging het echter niet alleen over die ronde, maar ook over Helmut Marko die door een intern onderzoek bij Red Bull 'in theorie' kan worden geschorst. Verstappen heeft meer dan duidelijk gemaakt dat de toekomst van Marko ook invloed heeft op zijn eigen toekomstkeuzes. Leonie Oude Elferink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe F1-update, net als de reacties van Sergio Pérez en Charles Leclerc, het zeer sterke optreden van debutant Oliver Bearman en natuurlijk een vooruitblik op de race.
-
Fernando Alonso heeft de eerste actiedag van het Formule 1-weekend in Saudi-Arabië als snelste man afgesloten. De Aston Martin-coureur maakte indruk, al liet Max Verstappen na afloop terecht weten dat sommige teams al met iets meer vermogen hebben gereden dan Red Bull Racing. Het lijkt betrekking te hebben op Aston Martin, dat er met Lance Stroll eveneens prima bij stond en dat door titelsponsor Aramco graag positieve headlines scoort in Jeddah. Verstappen sloot zelf op de derde stek aan, maar bleek andermaal de snelste man in de lange runs te zijn. Leonie Oude Elferink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe aflevering van de F1-update, net als het moment met Lewis Hamilton en Logan Sargeant, de fysieke gesteldheid van Carlos Sainz en Christian Horner die in de persconferentie voor teambazen uitgebreid heeft gereageerd op alle tumult bij Red Bull.
-
Een week na de opening van het Formule 1-seizoen in Bahrein staat in Saudi-Arabië alweer de tweede krachtmeting van 2024 op de planning. Het Jeddah Corniche Circuit dient als decor, al ging het daar in de paddock tijdens de mediadag niet zozeer over de baanactie. Zo draaide de mediasessie met Max Verstappen volledig om de Horner-zaak, de politiek binnen Red Bull Racing en speculaties over Mercedes. Wat Verstappen woensdag allemaal te melden had, bespreken Leonie Oude Elferink en Ronald Vording natuurlijk uitgebreid in een nieuwe F1-update, net als de sportieve verwachtingen bij Ferrari, Mercedes en McLaren, het onderzoek naar FIA-president Mohammed Ben Sulayem en goed nieuws over het F1-project van Audi.
-
Tijdens de GP van Bahrein maakte Max Verstappen indruk door de openingsrace met machtsvertoon op zijn naam te schrijven. Na de start verdween hij al snel aan de horizon en uiteindelijk won hij met een ruime voorsprong van 22 seconden op teamgenoot Sergio Pérez. De concurrentie is gewaarschuwd en ook Tom Coronel keek vol verbazing naar de verrichtingen van de drievoudig wereldkampioen in Sakhir. De Viaplay-analist was met name onder de indruk van Verstappens snelste raceronde en leg uit wat de Red Bull-coureur zo uniek maakt. Verder: wat vindt Coronel van de onenigheid tussen Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda na de teamorders bij RB? En hoe kijkt hij naar de races van Carlos Sainz en Aston Martin? In gesprek met Motorsport.com's Leonie Oude Elferink blikt Tom Coronel uitgebreid terug op de F1-race in Bahrein.
-
Max Verstappen is het Formule 1-seizoen 2024 in stijl begonnen. Waar de verschillen in de kwalificatie nog klein waren, bleek de Red Bull-coureur tijdens de race met recht een klasse apart. Hoe kan het verschil tussen vrijdag en zaterdag zo immens groot zijn, en kan Red Bull na dit eerste waarschuwingsschot wellicht alle races winnen in 2024? Gijs Leuvenink en Ronald Vording bespreken het uitgebreid in een nieuwe aflevering van de F1-update, met daarin ook ruim baan voor de visie van Helmut Marko. Verder aandacht voor het verschil met Sergio Perez, remproblemen bij Ferrari, een opgetogen Carlos Sainz, te weinig koeling bij Mercedes en enige onvrede tussen Yuki Tsunoda en Daniel Ricciardo over de teamorder bij RB.
- Laat meer zien