Afleveringen
-
In de vijftiende en laatste aflevering van Praatscherm spreken co-hosts Kevin Shuttleworth en Marcel Vroegrijk elkaar over het feit dat Laadscherm stopt. Wil je al onze verhalen (nog) eens horen? Abonneer je dan op Laadscherm Voorgelezen, waarin redacteur Arjan die verhalen voorleest. Je kunt Laadscherm ook volgen op Twitter en Facebook, al heeft dat na vandaag waarschijnlijk […]
-
In de veertiende aflevering van Praatscherm spreken we gastschrijver Esmeralda Hoffman over hoe ze haar ouders beter heeft leren begrijpen door het spelen van That Dragon, Cancer. Daarna praten we verder met Arjan Boeve, die door redacteur Harm is geïnterviewd voor het verhaal ‘Een oude ambacht leren door te gamen’. Arjan maakt gamepersonages van glas-in-lood. […]
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
In de dertiende aflevering van Praatscherm spreken we Derek Taal over de onverwachte tederheid van de Yakuza-serie. Daarna praten we verder met Thijs Kaagman over hoe hij World of Warcraft met een controller speelde, via een mod. Wil je meer van ons horen? Abonneer je dan op Laadscherm Voorgelezen, waarin redacteur Arjan onze verhalen voorleest. Je […]
-
In de twaalfde aflevering van Praatscherm spreken we Bastiaan Vroegop over hoe ‘verliezen’ in Dungeons & Dragons heel anders voelt dan in games. Daarna praten we verder met Erwin Vogelaar over hoe hij gamepersonages gebruikt om te experimenteren met make-up.
-
In de elfde aflevering van Praatscherm vieren we het éénjarige bestaan van onze website, Laadscherm.nl. Daniël Verlaan en Kevin Shuttleworth schuiven aan om te praten over de verhalen die we gemaakt hebben en nog willen maken.
-
In de tiende aflevering van Praatscherm spreken we Harm Teunis over hoe het was om samen met zijn moeder World of Warcraft te spelen. Daarna praten we met Rutger Otto over fotomodi in games en wat je daar allemaal mee kunt doen.
-
In de negende aflevering van Praatscherm spreken we Arthur van Vliet over waarom games prima zonder ‘traditionele’ gameplay kunnen. Daarna praten we met Jerry Vermanen over het onderzoek dat hij deed voor zijn artikel ‘Wat vertellen 47.263 games ons over de game-industrie?’.
-
In de achtste aflevering van Praatscherm spreken we Arjan Lindeboom over onze andere podcast, Laadscherm Voorgelezen, waarin hij al onze verhalen voorleest. Aan Jocelyn van Alphen vragen we hoe het is om haar verhaal, Hoe Zelda: Breath of the Wild me door een breakup sleepte, terug te horen.
-
Floris Poort laat zich uit over hoe mainstream media games behandelen. Erwin Vogelaar vertelt ons waarom hij alleen slechte games kocht voor zijn Game Boy.
-
35 jaar nadat de ex-collega's elkaar voor het laatst spraken, blikken Dolf van der Paauw en Jon Shuttleworth samen terug op hoe het was om in de jaren '70 in de game-industrie te werken, aan de Philips Videopac G7000.
-
In de vijfde aflevering van Praatscherm praten we met Laadscherm-redacteuren Anna Sonnemans en Erwin Vogelaar. Anna vertelt ons hoe verantwoord het is om gewoon gewelddadige games te blijven spelen in het bijzijn van haar kinderen. Daarna spreken we Erwin over hoe Fire Emblem zijn hoofd afleiding gaf in de week na het overlijden van zijn vader. […]
-
Laadscherm-redacteuren Beau Ockers en Daniël Verlaan spreken elkaar voor het eerst over hun onderzoek naar gamen tegen betaling.
-
Deze keer behandelen we verhaalvertelling en hoe designkeuzes beperkte gamers kunnen helpen.
-
In de tweede aflevering van Praatscherm praten we met Laadscherm-redacteur en 3FM-producer Beau Ockers over de band die we opbouwen met online spelers, naar aanleiding van het artikel World of Warcraft als vrije wereld voor verlamde vrouw. Daarna schuift Erik Nusselder aan, onlinevideoredacteur bij RTL en redacteur bij Laadscherm. Hij vertelt ons over Persona 4 en hoe […]
-
In de eerste Praatscherm praten we met Laadscherm-redacteur en RTL Nieuws-journalist Daniel Verlaan over de nogal onrealistische benadering van hacken in Watch Dogs 2, en waarom dat helemaal niet zo erg is. Ook schuift redacteur Eline Muijres aan, Communications Manager bij Dutch Game Garden. Zij vertelt over hoe moeilijk het is om een game uit […]