Afleveringen
-
Jij bent een ondernemer in hart en nieren. Je bedrijf geeft je voldoening, en de inspiratie voor nieuwe producten of diensten blijft rijkelijk vloeien. Maar iets houdt je tegen. Het deel van je doelgroep die je nu aanspreekt is veel te klein. Je draait een prima omzet, maar het risico dat je moet nemen om je bedrijf naar dat volgend niveau te tillen durf je niet te nemen.
Je zit vast in een circulaire cirkel. Want je durft niets te doen met de inspiratie die je hebt, omdat het ‘waarschijnlijk’ te weinig gaat opleveren. De doelgroep die je nu aanspreekt is misschien te klein voor je nieuwe plannen. Of is net te niche. Of juist niet specifiek genoeg.
Wat je wenst in zo’n situatie is dat die precieze doelgroep die je naar je nieuwste aanbod wilt trekken weet dat ze bij jou moeten zijn. En omdat voor elkaar te krijgen werk je aan je marketing.
Maar er is een verschil tussen schreeuwen met je marketing zodat zoveel mogelijk mensen het zien - en het tot stand brengen van het claimen van jouw plek in de markt zonder dat je doelgroep het gevoel heeft dat je om hun aandacht vraagt. Je wilt bekend staan om bijvoorbeeld je expertise, of je eigen methode. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Hoe wordt je die ‘somebody’ in je branche waar je doelgroep warm van wordt?
------
www.school-of-seo.com
Klik hier om je in te schrijven voor de tweewekelijkse WEDNESDAY FIVE nieuwsbrief.
Verder kletsen? Stuur mij een DM op Instagram @school_of_seo.
-
Toekomstbestendig zijn. Een stabiele en continue stroom van nieuwe klanten aantrekken. Dat is waar iedere ondernemer van droomt. Want toekomstbestendig zijn betekent geen stress. Geen what ifs. Maar wel een duidelijk beeld van wat je de aankomende maanden en jaren kunt verwachten.
Benieuwd waarom je bedrijf nu (nog) niet toekomstbestendig is?
Klik hier om een gratis kennismakingsgesprek te plannen.
Ga naar School of SEO.
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
In deze aflevering loop ik je door de oorzaken waarom jij dit jaar je gestelde doelstellingen niet hebt behaald - en nóg belangrijker: hoe je dit volgend jaar kunt voorkomen. Want doelen stellen is een belangrijk deel van het ondernemerschap. Hoe sta jij er dit jaar voor, en wat zijn je plannen voor volgend jaar?
Klik hier om naar de Let's Get Visible SEO-cursus te gaan.
Ga naar School of SEO.
-
In deze aflevering beantwoord ik een veelgestelde vraag in SEO-land: ‘Hoe lang moet een SEO-tekst nu écht zijn?’ Ik denk dat deze vraag relevant is voor iedereen die wel eens een webtekst heeft geschreven, of heel binnenkort van plan is om blogs of teksten te gaan schrijven voor SEO-doeleinden.
Eerst wil ik het met je hebben over de vele theorieën. Al jaren worden er heel veel verschillende theorieën over de lengte van een SEO-tekst besproken op het Internet. En iedere SEO-guru heeft weer een andere mening. Het is dan ook begrijpelijk dat je niet heel veel wijzer wordt op het Internet over wat nu écht de juiste richtlijn is.
Klik hier om naar de Let's Get Visible SEO-cursus te gaan.
Klik hier om naar de aflevering over 'Helpful Content Update' te gaan.
-
Ik loop al even met het idee om een aflevering op te nemen over SEO en de financiële crisis. Misschien niet een heel gezellig onderwerp, maar wel eentje waar ik veel vragen over krijg van mijn klanten. Er zijn een aantal punten waar je rekening mee kunt houden tijdens je strategie in een crisis. En daar loop ik je in deze podcast doorheen.
Klik hier om naar de Let's Get Visible SEO-cursus te gaan.
Meer leren over SEO? -> School of SEO
-
In deze aflevering wil ik het met je hebben over social media, en dus een keertje niet over SEO. Want als ondernemer voel ik al jaren dat ik aanwezig MOET zijn op social media om succesvol te zijn. En uit ervaring weet ik dat dat niet de waarheid is. In deze aflevering wil ik het met je hebben over waarom mijn kijk op social media zo is veranderd, en hoe ik door minder te focussen op social media mijn bedrijf heb laten groeien. En zelfs de keuze heb gemaakt dat ik heel bewust nooit meer aan nieuwe social media kanalen ga beginnen.
Wil je verder kletsen over dit onderwerp? Stuur mij dan een DM op Instagram of stuur mij een e-mail.
Benieuwd of SEO een marketingkanaal voor jou is? Ga naar School of SEO.
-
In deze aflevering heb ik het over marketing: als ondernemer kom je er niet onderuit. Want door middel van een sterke marketingstrategie trek jij nieuwe klanten naar je aanbod, en dat is een essentieel onderdeel van het succes van je bedrijf. Houd je je niet actief bezig met marketing? Dan loop je heel veel klanten mis. En dat is zonde.
Er zijn steeds meer marketingkanalen waar je uit kunt kiezen. Vooral de online marketingkanalen blijven zich uitbreiden. Denk aan nieuwe social mediakanalen en advertentiemogelijkheden. Maar naast dat je kunt kiezen tussen verschillende marketingkanalen sta je als ondernemer voor nóg een keuze: kies je voor duurzame marketingkanalen, korte termijn marketingkanalen of een combinatie van beide?
In deze aflevering heb ik het specifiek over duurzame marketing. Want SEO valt onder de duurzame marketingkanalen. Maar wat betekent dat eigenlijk, en waarom zou je je focus leggen op duurzame marketing?
Klik hier om naar School of SEO te gaan.
Ga naar de Let's Get Visible SEO-cursus.
Verder kletsen? Stuur mij een DM op Instagram.
-
Je hebt doelstellingen die je wilt behalen. En om die doelstellingen te behalen heb je klanten nodig. Betalende klanten. Oftewel, de perfecte klant moet bij jou een aankoop doen. Die perfecte klant zoekt precies wat jij aanbiedt. Die perfecte klant heeft een probleem die jij kunt oplossen met je dienst of product. En dat is waarom jullie een goede match zijn. Jij als ondernemer investeert daarom tijd en geld in marketing. Offline en/of online marketing. Omdat je die perfecte klant wilt aanspreken.
De belangrijkste stap van marketing is dat je je doelgroep door en door kent. In deze podcast vertel ik je hoe je kunt achterhalen wat er omgaat in het hoofd van je perfecte doelgroep.
Klik hier om naar de Let's Get Visible SEO-cursus te gaan.
Verder kletsen? Stuur mij een DM via Instagram.
-
Als SEO-specialist krijg ik de meest bizarre bullshit smoezen te horen over waarom een ondernemer kiest om niets te doen aan zijn/haar SEO. En natuurlijk mogen ze dat helemaal zelf weten. Maar de meeste smoezen zijn gewoon niet zo sterk onderbouwd. En daar ga ik je vandaag in meenemen.
Ik loop zo de 6 grootste bullshit smoezen om niet met SEO aan de slag te gaan met je door. De smoezen heb ik in volgorde gezet waarbij ik eindig met de meestgebruikte. Are you ready?
Klik hier voor de Let's Get Visible SEO-cursus.
Verder kletsen? DM mij op Instagram @school_of_SEO.
-
In deze aflevering geef ik je tips & tricks op het gebied van conversie optimalisatie en gebruiksvriendelijkheid van je website. Want je kunt een fantastische vindbaarheid hebben in de zoekmachines, maar als deze twee punten niet in orde zijn ga je weinig tot niets verkopen.
Conversie optimalisatie en de gebruiksvriendelijkheid zorgen ervoor dat je website is ingericht voor het ervaren van de meest vloeiende, vlekkeloze ervaring bij het bezoeken van een website. Het zijn essentiële onderdelen van SEO. Of misschien kun je het zien als meer aanvullend. Het werkt samen om je uiteindelijke doel te behalen: meer gratis leads uit Google waardoor je meer omzet draait zonder continu te hoeven hustlen voor nieuwe klanten. Want dat is waar je het allemaal voor doet.
Benieuwd naar de Let's Get Visible SEO-cursus? Klik hier.
Verder kletsen? Stuur mij een DM op Instagram @school_of_SEO.
-
Ik krijg regelmatig de vraag: ben ik al te laat met SEO? En dat is een hele logische vraag. Want steeds meer bedrijven werken online en focussen zich op hun online marketing - en dus ook SEO. Maar. Vergis je niet. Er zijn nóg meer ondernemers en bedrijven die helemaal niets doen met SEO. Zoals jij nu misschien ook nog niets met SEO doet. In deze podcast aflevering help ik je de vraag ‘ben ik al te laat met SEO’ voor jezelf beantwoorden.
Klik hier om naar UberSuggest te gaan.
Klik hier om een gratis kennismakingsgesprek in te plannen.
Verder kletsen? DM mij op Instagram @school_of_seo
-
In deze aflevering wil ik je behouden van het maken van een aantal SEO-fouten. Want er zijn een aantal SEO-trucjes die vroeger heel goed werkte, en tegenwoordig gelukkig niet meer. Want de resultaten in de zoekmachines worden van steeds hogere kwaliteit. Luister de podcast om te horen welke 4 trucjes niet meer werken.
Benieuwd naar de podcast over de Helpful Content Update?
Bekijk de Let's Get Visible SEO-cursus.
-
Meer zichtbaarheid en meer klanten in minder tijd? In deze podcast vertel ik je over de grootste fouten die ik en andere ondernemers hebben gemaakt óf nog steeds maken op het gebied van content marketing en SEO.
Verder kletsen? DM mij op Instagram @school_of_seo
Klik hier om een gratis kennismakingsgesprek in te plannen.
-
Veel ondernemers denken dat wanneer ze heel veel verkeer naar hun website trekken, dat dat ook daadwerkelijk gaat leiden naar meer klanten en dus meer omzet. Maar veel verkeer is geen garantie op veel klanten. Of meer omzet.
In deze podcast vertel ik hoe je ervoor kunt zorgen dat je website bezoeker ook daadwerkelijk gaan kopen. Want je online marketing strategie is waardeloos als je website niet converteert. De volgende 3 stappen zijn essentieel als je wilt dat je website bezoekers ook daadwerkelijk een aankoop bij je gaan doen.
Verder kletsen? DM mij op Instagram.
Ga naar School-of-SEO.com.
-
De nieuwe update van het core algoritme van Google heet het ‘Helpful Content Update’ en is deze week uitgerold. Het is een algoritme dat effect heeft op alle pagina's van je website. Heb je veel content op je website? Dan is het belangrijk dat je een aantal stappen onderneemt om ervoor te zorgen dat je je huidige online vindbaarheid behoudt, of zelfs verhoogt. In deze podcast loop ik je door de stappen.
Meer leren over SEO? Ga naar mijn website.
Wanna chat? Ga naar mijn Instagram.
Benieuwd wat je mogelijkheden zijn op het gebied van SEO? Boek een call.
-
Je gaat aan de slag met SEO omdat je één doel voor ogen hebt: resultaat. Meer gratis leads uit Google halen. Meer doelgerichte klanten naar je aanbod trekken. Meer verkopen, en dus meer omzet. Misschien investeer je al in SEO, of misschien ben je geïnteresseerd maar weet je nog niet of het de juiste match is. Of je nu al wat met SEO doet of niet: er zijn een aantal SEO-optimalisaties die heel snel resultaat bieden. Dit worden ook wel de SEO quick wins genoemd. En in deze podcast aflevering ga ik deze 3 simpele, maar effectieve tips met je delen.
Benieuwd naar de SEO Kickstarter? Klik hier voor meer info!
Wil je een gratis kennismaking inplannen? Klik hier om een datum en tijd te boeken.
Zin om te kletsen over SEO? Stuur mij een DM op Insta: @school_of_SEO
-
In deze podcast ga ik je vertellen hoe je kunt achterhalen hoeveel omzet je nu misloopt omdat je niet of niet goed genoeg zichtbaar bent in de zoekmachines. Want wees eerlijk: aan een nieuwe marketing methode beginnen waarvan je niet weet wat het je kan opleveren, daar heeft niemand zin in. Je wilt je tijd en geld investeren in stappen die daadwerkelijk verschil gaan maken en je dichter bij je doelen brengt.
Ik ga een aantal stappen met je bespreken. Want je hebt bepaalde informatie nodig om een doelgericht antwoord te krijgen op de vraag: hoeveel omzet loop ik nu mis omdat ik niet actief aan mijn SEO werk? Benieuwd hoeveel geld jij nu weg laat slibben?
--
Hierbij de calculatie: Geschatte omzet = (geschatte verkeer * (conversie ratio / 100)) * waarde van product/dienst
Zin om te kletsen? Stuur mij een DM via Instagram.
Gratis kennismaking plannen? Kies een datum en tijd via mijn kalender.
-
In deze aflevering wil ik het hebben over online marketing. Want hoe maak je de juiste keuzes betreft je online marketing kanalen? Ik krijg deze vraag regelmatig tijdens kennismakingsgesprekken of kick-offs voor mijn SEO Kickstarter traject. Afgelopen week kreeg ik ‘m ook tijdens een Q&A op Instagram. Dus hoog tijd om hier wat meer over te gaan delen.
Want hoe maak je de keuze voor de juiste online marketing kanalen? Ik loop je door de stappen.
Laat je mij via Instagram weten wat je vindt van de aflevering? @school_of_seo
Meer over SEO weten? Ga naar de website.
-
In deze aflevering wil ik je uitleggen waarom ik al mijn kennis op het internet pleur. En daar krijg ik vaak vragen over. Waarom ik al mijn kennis online zet. Want wat is dan nog de meerwaarde van een samenwerking met mij, of het aanschaffen van een SEO-cursus? Well… let me tell you.
Meer leren over SEO? Ga naar mijn website.
Wil je een gratis kennismaking plannen? Klik hier!
-
In deze aflevering deel ik mijn visie. Mijn visie over SEO. Over hoe ik vind dat een SEO specialist ter werk moet gaan, maar ook waar het heen gaat met de algoritmes van Google. Want ik merk dat veel ondernemers een beetje… bang zijn voor Google. Wat ik aan de ene kant wel begrijp. Want ze hebben zo onwijs veel power. Zij bepalen welke websites er veel verkeer krijgen door de volgorde van de zoekresultaten te bepalen. Ten minste. Dat is hoe veel mensen het zien. En daar zit natuurlijk ook een stukje waarheid in.
Meer leze over structured data en featured snippets? Klik hier.
Laat je mij weten waar jij denkt dat de toekomst van SEO heen gaat? DM mij op Insta.
Wil je een gratis kennismakingsgesprek plannen? Klik hier!
- Laat meer zien