Afleveringen
-
In deze derde aflevering van onze serie met leukerecepten.nl, duiken we in de toekomst van het succesvolle receptenplatform. Sandra en Eric, eigenaren van leukerecepten.nl, delen inzichten over kansen en uitdagingen voor websites zoals hun receptenblog.
Sandra en Eric vertellen ons meer over hun toekomstplannen voor leukerecepten.nl. De huidige ontwikkelingen in het digitale landschap maken het immers steeds lastiger om relevant te blijven. We bespreken de opkomst van generatieve AI, de rol van chatbots, het spotten van trends en waarom je een multi-platform strategie moet hebben. We geven antwoord op vragen als: Hoe behoud je websiteverkeer? Hoe ga je als ondernemer om met deze ontwikkelingen? En hoe helpt AI je met het besparen van tijd en leveren van betere content?
-
Vandaag gaan we dieper in op het succesverhaal van leukerecepten.nl, samen met de inspirerende oprichters Sandra en Eric. In de vorige aflevering deelden ze hun passie voor koken en hoe dat leidde tot de opzet van het populaire platform. Met inmiddels 3 miljoen bezoekers per maand is leukerecepten.nl het grootste receptenplatform in Nederland. In deze aflevering richten we ons daarom op hun indrukwekkende groei. Hoe bereikten ze dit met een klein team? Om hierachter te komen vragen wij Sandra en Eric naar hun doelgroep, kanalen en omgang met E-E-A-T richtlijnen. Wil jij weten hoe hun strategie tot dit succes heeft geleid en hoe zij op dit succes sturen? Luister snel naar de nieuwste aflevering!
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
Hoe is leukerecepten.nl uitgegroeid tot het grootste receptenplatform in Nederland? Ontdek in deze aflevering het recept voor succes. Sandra en Eric, gepassioneerde eigenaren van Leukerecepten.nl onthullen hoe ze hun liefde voor koken en marketing hebben samengebracht om de top van Google te veroveren. Eric en Sandra nemen ons mee naar het prille begin van hun website, hun dagelijkse (en hectische) routines en het slimme verdienmodel dat ze hanteren.
-
Wat verstaan we tegenwoordig onder succesvolle content? In deze aflevering bespreken Jerrel Arkes, Maaike Woudstra en host Jurjen van den Broek welke stappen je moet doorlopen om tot een succesvolle content design strategie te komen. Deze strategie moet passend zijn binnen organische marketing voor zowel B2B als B2C bedrijven. In deze aflevering verkennen we wat en wie je nodig hebt voor het maken van deze strategie. Aan het einde van de aflevering weet jij hoe een succesvolle organische content design strategie eruit ziet en hoe je het succes van deze strategie meet.
-
Verken de belangrijkste elementen voor kwalitatieve content in een competitief SEO speelveld. In deze aflevering geven Jerrel, Maaike en Jurjen antwoord op vragen zoals: ‘’Wat is content design?’’ en ‘’Hoe zet ik content design in voor mijn bedrijf?’’. Je krijgt een handige checklist voor het maken van kwalitatieve content voor zowel B2C als B2B bedrijven. Ontdek hoe je elementen uit de checklist van Maaike en Jerrel, zoals customer journey mapping en UX, kunt inzetten voor een gebruiksvriendelijke website die ook organisch goed presteert.
-
Ontdek hoe de groeiende rol van AI en de toenemende SERP features in Google de SEO-wereld blijven veranderen. In deze aflevering delen experts Jurjen, Sebastiaan en Kevin hoe je als SEO-expert of bedrijf een sterke organische groeistrategie opstelt en hoe je voorop blijft lopen in een concurrerende online wereld. Veranderende commerciële intenties van Google vragen om een nieuwe kijk op de ROI van SEO. Wil jij weten hoe je deze veranderingen kunt omarmen? Luister nu naar onze podcast en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen SEO en content marketing!
-
Ben jij als bedrijf online onzichtbaar? Luister dan naar onze aflevering over het opstellen van een succesvolle 'where to play, how to win' SEO strategie! Ga van onzichtbaar naar onmisbaar dankzij de inzichten van onze experts in organische groei: Jurjen, Sebastiaan en Kevin. In deze aflevering bespreken zij wat je als bedrijf of als SEO expert nodig hebt voor het maken van zo’n SEO strategie, wat het oplevert en wat je kunt verwachten van... Leer hoe je online groeit met de juiste strategie!
-
Wil jij organisch groeien met je bedrijf? Dan is een goede SEO strategie noodzakelijk. Maar wat levert een SEO project onderaan de streep op? In deze aflevering praten Jurjen, Sebastiaan Elsholz en Kevin Verleg over de ROI van SEO. Hoe maak je een strategisch plan en wat is hiervoor nodig? Ofwel, een ‘Where to play, How to win’ analyse. Wil jij weten hoe je de ambities van je bedrijf realiseert met SEO? Luister dan naar onze aflevering. Dit is deel 1 van onze serie over de ROI van SEO.
Need help with your organic marketing? [email protected]
-
Het zoekgedrag van Gen Z beïnvloedt Google. Lange teksten zijn vanaf nu verleden tijd. Wil je mensen bereiken met je merk? Dan moet je aan de slag met visuele content en een ‘multi-platform approach’. Jurjen bespreekt met Kevin Verleg en Remon Beukers over de meest opvallende veranderingen en hoe bedrijven hier het beste op kunnen anticiperen.
-
Ondanks de hoge prijzen gaan Nederlanders nog steeds op wintersport. Als echte gewoontedieren verkiezen we Oostenrijk nog steeds boven Tsjechië en blijft de auto het populairste vervoersmiddel. Wel is het zoekvolume naar wintersport ten opzichte van andere jaren aan het dalen. Met welk soort content blijf je als wintersportwebsite zichtbaar voor de consument? En hoe blijf je deze consument bereiken ondanks het dalende zoekvolume?
Ruben heeft dit allemaal uitgezocht en vertelt Maaike er alles over de tijdens wintereditie van The Growth Room.
-
Als je met je cocktail op het strand ligt, denk je natuurlijk niet aan sneeuwkettingen. Maar wanneer het weerbericht een strenge winterse bui aangeeft, is het tijd voor actie. Heb ik winterbanden nodig of zijn mijn all season banden genoeg?
Sven heeft uitgezocht welke vragen consumenten hebben als het gaat om seizoensproducten. Opvallend is dat het zoekgedrag voor deze producten sterk afhangt van het weer. Hoe kan een merk zich goed voorbereiden op de spontane vraag naar seizoensproducten? En met welk soort content ben jij als winters merk het gehele jaar door goed zichtbaar?
Sven vertelt Maaike er alles over in deze wintereditie van The Growth Room.
-
Eindelijk is het weer tijd voor glühwein, oliebollen en warme chocolademelk. Na de corona pandemie zijn de nostalgische kerstmarkten weer terug van weggeweest wat ook terug te zien is in het zoekgedrag. Mensen zoeken massaal naar Duitse kerstmarkten zoals Düsseldorf en Keulen en plannen tripjes met de NS. Opvallend is dat Nederlanders verreweg het meest zoeken naar Duitse kerstmarkten. Waarom zijn we niet geïnteresseerd in onze eigen grote kerstmarkten? En wat is er gebeurd met de spontane coronahobby’s?
Gwen vertelt Maaike er alles over tijdens de wintereditie van The Growth Room.
-
Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt zijn de gasprijzen enorm gestegen. Tegelijkertijd met deze stijging is er ook een shift geweest in het zoekgedrag. Mensen vragen zich af hoe je energie bespaart en vergelijken verschillende energieleveranciers. Welke zoekopdrachten zijn ontstaan in tijden van hoge gasprijzen? En hoe spelen de energieleveranciers hier het beste op in?
Leander legt Maaike er alles over uit in de wintereditie van The Growth Room. En geeft tips over hoe je het beste bespaart. Luister je mee?
Lees daarnaast Leander zijn bevindingen na in het Organic Growht Report op https://oakisnow.com/growth-report/energy-saving/
-
Hoe zet je als bedrijf een podcast in? Hoe kan je dat beter bespreken dan in een podcast? In deze aflevering gaat niet Jurjen maar Maaike in gesprek met podcastmaker Sanne Savelsbergh en Oak collega Odilon Sastra. Ze bespreken waarom de podcast een gouden greep is voor je branding.
Beluister het in deze bijzondere aflevering want er wordt ook nog een podcast record verbroken.
-
Sinds jaar en dag zijn backlinks voor SEO specialisten belangrijk. Maar tegenwoordig kom je allang niet meer weg met het inkopen van links op louche pagina’s. Google wordt steeds strenger (en beter),en hierdoor is het verkrijgen van backlinks in 2022 een stuk moeilijker (en ook leuker trouwens). Maar hoe krijg je snel en regelmatig goede backlinks? Fery Kaszoni, digital PR expert legt je alles uit over reactive linkbuilding en hoe hoe je met Twitter en Google trends een heel eind komt.
-
Data is een beperkte weergave van de werkelijkheid. Daardoor kun je beter niet lukraak al je marketing beslissingen hierop te baseren. Of is juist het tegenovergestelde waar? Moet je als je beslissingen op basis van data nemen? En kan je onderbuikgevoel laten varen? In deze aflevering bespreken we waarom data underrated of juist overrated is.
Deze aflevering zitten data science lead Cornelis Vletter & contentmaker Jelmer de Boer bij Jurjen in de studio. Ze discussiëren over het belang van data binnen marketing. Want wat zegt al die data nu precies over de emoties van lezers of gebruikers? En wat is betrouwbaarder; keuzes maken op basis van ervaring of van data?
Je hoort het in aflevering 35 van The Growth Room
-
Waar gaan mensen naar toe op vakantie? Gaan we nog steeds voor de staycation? Of gaan we naar andere bestemmingen dan pré corona?
Iris zocht uit waar we naar we naar Googleden deze zomer. Welke informatie heb je nodig voor het uitzoeken van je vakantie? En welke partijen zijn daar zichtbaar?
Je luistert het in aflevering 4 van de zomereditie van The Growth Room met Maaike Woudstra
-
Tiktok, Pinterest, Youtube, Instagram, Facebook - zijn het socialplatformen of zoekplatformen? Steeds vaker koop je producten direct op de platformen en kijk je minder naar de updates van je vrienden. Betekent die verandering dat er serieuze concurrentie van Google klaar staat?
Quincy vertelt Maaike er alles over in aflevering 3 van de zomereditie van The Growth Room. En geeft tips hoe je hier het beste op in speelt.
-
Festivals, de hit van elke zomer. En door corona gaat het zoekvolume in Google door het dak.
Wat ziet Remon Beukers in het zoekgedrag van de consument? Hoe zoek je naar een festival? Welke informatie heb je nodig? En welke festivals zijn het meest populair?
Je luistert het in aflevering 2 van de zomereditie van The Growth Room
-
Reizigers mogen weer vliegen na corona, koffers raken kwijt en hoe laat moet je precies op schiphol zijn? Er gebeurt veel op Schiphol deze zomer. Maar wat gebeurt er in Google? Welke zoekopdrachten heeft de consument?
Maartje zocht het uit. Beluister het in aflevering 1 van de zomereditie van The Growth Room met Maaike Woudstra.
- Laat meer zien