Ärligt Talat Podcasts
-
Som konsumenter är vi både förvirrade och förvirrande när det gäller hållbarhet och värderingar. Vissa av oss har stenhårda principer, medan andra rycker på axlarna - och beteendet varierar dessutom mellan olika situationer. Varumärkeskonsulten Fredrik Ekström har kartlagt olika hållbarhetsprofiler i rapporten The NXT Sustainable Consumer 2022. I den här avsnittet går vi igenom fynden från det arbetet, samt för en diskussion kring hållbarhetskommunikation i allmänhet och mode- och livsstilsvarumärken i synnerhet. När ska man våga kommunicera kring sina goda exempel? Vilket samhällsansvar är rimligt att förvänta sig? Och hur kan blockkedjelösningar bidra med spårbarhet, transparens och tillit? // Inspelat i Kitchen Studio på Roslagsgatan 23 i Stockholm. // Programledare: Christian von Essen // Läs mer på hejaframtiden.se och kolla in Björn Owen Glads nya bok Ärligt Talat som handlar om just trovärdig och uppriktig kommunikation.
-
Visste du att det var Jakob Trollbäck och hans kollegor som skapade det färgstarka periodiska system som beskriver FN:s 17 globala hållbarhetsmål? I dag driver han både designstudion Trollbäck + Company i New York och hållbarhetsstrategibyrån The New Division i Stockholm. I det här avsnittet får vi ta del av Jakobs insyn i förhandlingar och formuleringar kring ett av vår tids viktigaste visualiseringsprojekt, och vi diskuterar kring vad som egentligen är det bästa sättet att nå fram och skapa verklig förändring. // Inspelat i Kitchen Studio på Roslagsgatan 23 i Stockholm. // Programledare: Christian von Essen // Läs mer på hejaframtiden.se och signa upp på nyhetsbrevet! // Missa inte heller den nya boken Ärligt Talat av Björn Owen Glad (Heja Framtiden Förlag)!