Clive Thompson Podcasts
-
Sofia och Madde har läst boken “Coders: Who They Are, What They Think and How They Are Changing Our World” och har blivit inspirerade att prata om fyra generationer av programmerare.
Från att ha varit ett kvinnodominerat yrke till revolution av hackers och tonåriga Commodore 64-programmerare. Vad är skillnaden och likheterna mellan oss som programmerar idag?
Länkar:
Clive Thompson på Medium
Coders av Clive ThompsonMary Allen Wilkes
LINC datorn
Commodore VIC-20
Web 3.0💬 Ställ en anonym fråga eller insändare som vi kan ta upp i podden!
💌 Håll kontakten med oss:
Discord
Instagram
Facebook
https://www.developerspodcast.com
Om du gillar podden får du gärna stötta oss genom att köpa vår merch, bli en Patreon, subscriba till podden eller skriva en recension!
★ Support this podcast on Patreon ★ -
DOKUMENTÄR: Frihet, perfektionism och en till synes oändlig hög med pengar. Det som vid första anblick ser ut att vara perfekta förutsättningar, ska i fallet Duke Nukem snarare visa sig vara ett svart hål.
Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.
Efter att Duke Nukem 3D toppat försäljningslistor världen över kändes det uppenbart. Det här skulle bli en spelserie som lever länge. The Duke som karaktär skulle bli älskad för evigt och ta plats bland andra storheter som Lara Croft och Super Mario. Arbetet med ett nytt spel börjar och gamingvärlden väntar med spänning. Men släppdatum efter släppdatum paserar utan att något spel syns till, och snart ställer sig alla frågan: Kommer Duke Nukem Forever någonsin släppas?
Hör P3 Spels Tobias Norström berätta historien om spelet som en hel spelvärld väntade på i ett decennium. Hör utvecklaren Scott Miller om distributörer som inte levererar och journalisten Clive Thompson dela med sig av hur det kom sig att ett spel som skulle bli given succé, till slut landade i ett magplask.