Jakob Trollbäck Podcasts
-
Visste du att det var Jakob Trollbäck och hans kollegor som skapade det färgstarka periodiska system som beskriver FN:s 17 globala hållbarhetsmål? I dag driver han både designstudion Trollbäck + Company i New York och hållbarhetsstrategibyrån The New Division i Stockholm. I det här avsnittet får vi ta del av Jakobs insyn i förhandlingar och formuleringar kring ett av vår tids viktigaste visualiseringsprojekt, och vi diskuterar kring vad som egentligen är det bästa sättet att nå fram och skapa verklig förändring. // Inspelat i Kitchen Studio på Roslagsgatan 23 i Stockholm. // Programledare: Christian von Essen // Läs mer på hejaframtiden.se och signa upp på nyhetsbrevet! // Missa inte heller den nya boken Ärligt Talat av Björn Owen Glad (Heja Framtiden Förlag)!
-
"Kommunikation måste bygga på hopp, ingen bordar ett sjunkande skepp"
COP26 har precis avslutats och hållbarhetsstrategiska kommunikationsbyrån The New Division har varit där.
I det här avsnittet av Sustainability Talks gästar företagets grundare och VD, Jakob Trollbäck, och hållbarhetsstrategen Sara Lindström för att prata om de globala klimatmålen som sattes upp och överenskommelserna som gjordes under klimattoppmötet.
Hoppet är både färgerna och språket. The New Division är kommunikationsbyrån som tog fram språket till FNs mål för hållbar utveckling, ett färgstarkt, periodiskt system med sjutton komponenter. Ett ramverk som används världen över av både länder, organisationer och företag.
Det blir en genomgång av COP26, från genomförandet till vad avtalet egentligen säger och varför vi ska se det som en framgång. Vi pratar även om varför hållbarhetschefer utan makt är den största greenwashingen man kan göra, varför vi måste lyssna på de nya generationerna och hur det kom sig att Trump fick makten.
Tack Jakob och Sara för att ni inspirerar oss att välja hoppet istället för förtvivlan!