Patrik Illerstig Podcasts
-
Skiftet till elfordon kräver sina entreprenöriella krafter så som Tesla och även Carla. På bara 8 månader har de tagit in hundratals miljoner i riskkapital och blivit en nytänkande och nischad plattform för försäljning av elbilar där kundens upplevelse är i fokus. Missa inte dagens spektakulära och inspirerande avsnitt med deras energifyllda grundare.
Glöm inte prenumerera och följ oss på instagram
-
Vem är mest framtidsorienterad i utvecklingen av en helt ny marknad? Jo, den som ser ett par år framåt och planerar för att dominera andrahandsmarknaden förstås. Patrik Illerstig driver bolaget Carla.se, en plattform för att köpa, sälja och leasa begagnade elbilar på nätet. Carla hämtar, lagrar, fotar, fixar och levererar bilarna till kunder över hela Sverige. Det är en krävande och komplex operation, vilket passar utmärkt för en rastlös entreprenör som vill göra skillnad för både kunder och klimat. Programledare: Christian von Essen // Inspelat hos Redgert Comms i Stockholm. // Läs mer på hejaframtiden.se och köp boken Nu fattar jag!
-
Stenbeck, Brilioth och Anyfingrundarna är några som har investerat i Carla, den nya svenska e-handeln för begagnade elbilar och hybrider. Med 106 nya miljoner på fickan är tempot högt för VD:n Patrik Illerstig.
I en öppenhjärtig intervju berättar Patrik Illerstig om resan från "feg intraprenör" till nybliven entreprenör. Vi rör oss från stora kostymer på konsultbolaget McKinsey, vidare till klonfabriken Rocket Internet och molande insikter kring konsumentlån på Qliro Financial Services som han byggde upp.
Efter att ha lämnat Qliro och grundat catering-sajten Caterbee så utvecklade Patrik Illerstig Volvo Cars digitala affärsmodell. Som Volvos globala onlinechef föddes idén om att själv grunda ett bolag som säljer bilar på nätet. Det var lättare sagt än gjort. Hoppet från techtopp till nya tidens bilhandlare var lite större än Patrik Illerstig hade kunnat föreställa sig.
-
Stenbeck, Brilioth och Anyfingrundarna är några som har investerat i Carla, den nya svenska e-handeln för begagnade elbilar och hybrider. Med 106 nya miljoner på fickan är tempot högt för VD:n Patrik Illerstig.
I en öppenhjärtig intervju berättar Patrik Illerstig om resan från "feg intraprenör" till nybliven entreprenör. Vi rör oss från stora kostymer på konsultbolaget McKinsey, vidare till klonfabriken Rocket Internet och molande insikter kring konsumentlån på Qliro Financial Services som han byggde upp.
Efter att ha lämnat Qliro och grundat catering-sajten Caterbee så utvecklade Patrik Illerstig Volvo Cars digitala affärsmodell. Som Volvos globala onlinechef föddes idén om att själv grunda ett bolag som säljer bilar på nätet. Det var lättare sagt än gjort. Hoppet från techtopp till nya tidens bilhandlare var lite större än Patrik Illerstig hade kunnat föreställa sig.