Pixelpodden Podcasts
-
Att nischa sig handlar mycket om att välja bort. Att våga välja bort ämnen och målgrupper för att verkligen nå fram till dina kunder.
I det här avsnittet berättar Angelica Henriksson från Yogaprenörpodden om fördelar med att ha en tydlig nisch.
Angelica ger dig också steg för steg hur du gör för att skapa din egna nisch. Vad du ska tänka på och hur du går tillväga för att hitta din nisch så att du kan dominera i din bransch och bli den första alla tänker på när det handlar om ditt område.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Yogaprenörpodden
Yogaprenör.se
Barnyoga.com
Yogaprenor på Instagram
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#136 • Att sända live med StreamYard
Jag sänder själv live på LinkedIn och Youtube varje vecka på måndagar kl 8:30 hela våren. Å anledningen är förstås att det ger en sån ovärderlig kontakt med följare och kunder som är svår att få till på annat sätt digitalt.
Egentligen är jag inte så mycket för det här att sända på flera olika plattformar samtidigt eftersom vi ofta når olika målgrupper på olika plattformar. Men jag har ändå bestämt mig för att testa.
Jag använder 3 olika streamingprogram när jag sänder live beroende på var jag sänder live, vad jag vill förmedla och hur jag vill göra det. Mina 3 favoritprogram är:
OBSGratis streamingprogram. Men inte helt enkelt att komma igång med om man aldrig sänt live tidigare
Ecamm (Betalt samarbete)En stor favorit där du som sänder har stora möjligheter att påverka i stort sett allt. StreamYard (Betalt samarbete)Enkelt och smidigt. Fungerar oberoende på vad du har för dator eller telefon. Dessutom ett av de streamingprogram som enkelt fungerar att sända live på LinkedIn med.I det här avsnittet får du en genomgång av StreamYard. För och nackdelar och lite tips på vad du ska tänka på…
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Avsnitt 130 • Hur vi gör video 2023
Texter och Video 2023 Repris av livesändning tillsammans med copywriter Lena Zetterberg Björk
Reels från Streamyard på Stockholmpixelhouse Instagramkonto
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#133 Video som säljer • 5 tips hur du gör video som ger dig fler kunder
Det är inte antalet följare, likes eller kommentarer som avgör om dina sociala medier ger dig nya kunder. Du behöver göra innehåll som attraherar dina potentiella köpare. De som ska bli dina kunder.
I det här avsnittet får du 5 handfasta tips på hur du gör video till dina social kanaler som gör skillnad för dig och ditt företag.
När du gör video till Instagram. TikTok, LinkedIn, Facebook eller vilken kanal just du kommunicera med dina blivande kunder, så behöver du skapa relevant innehåll både för dem som aldrig har hört talas om dig tidigare och för dem som följt dig ett tag och som börjat fundera på att handla av dig. Å dessutom för dem som redan har handlat av dig och som kan och vill göra det igen.
Det här handlar det här avsnittet om. Video som säljer. Å jag lovar - det handlar inte om att lära dig att hitta och följa trender…
När du har lyssnat på det här avsnittet får du gärna skicka ett DM till mig på Instagram @StockholmPixelhouse eller LinkedIn @heleneaberg och berätta vad du vill höra mer om här i Pixelpodden - en podd om video
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Avsnitt 52: Videorecension från dina kunder
Väntelista: Webbutbildning Kommunicera med video i sociala medier
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @StockholmPixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#132 • Nya siffror om Video • Statistik om video i marknadsföringen som du behöver ha koll på 2023
I början av varje år kommer videoföretaget Wyzowl ut med sin årliga rapport med statistik för videomarknadsföring. Vill du läsa hela rapporten hittar du den här: State of Video Marketing 2023.
I år är 9:e året i rad som den här rapporten släpps. Å det är tydligt att video inte ger vika för annat innehåll.
Det har aldrig varit fler som skapar video och det har aldrig varit fler som tänker börja. Det är också rekordmånga som ser bra effekter av video i sin digitala marknadsföring.
Har du inte kommit igång med video än så är du välkommen att ta del av en gratis onlinekurs: Filma med mobilen Du hittar den här: http://bit.ly/filmameddinmobil
I det här avsnittet får du en genomgång av statistiken du behöver ha koll på 2023 inom video i sociala medier och på webben.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Gratis onlinekurs: Filma med mobilen
The State of video marketing 2023 från Wyzowl
Avsnitt 4: 5 video alla företag borde ha
Avsnitt 123: Få fler till hemsidan
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#131 • Stående video • Drottningen av video 2023
Att filma med kameran stående blir mer och mer vanligt och ger större och större effekt. Men det finns fortfarande anledningar att använda sig av både liggande och fyrkantig video i sociala medier. I den här guiden får du en genomgång om vilket format som gör sig bäst på vilken plattform.
Stående video har flera fördelar.
Upplevs mer äkta och näraGer mer engagemang eftersom vi är mer vana vid att hålla telefonen så när vi skriver osvÄr mer anpassat för mobilanvändarePå Metas hemsida kan du läsa om en undersökning Meta gjorde tillsammans med annonsörer från olika delar av världen på just videoformatet för just videoannonser hos Facebook. Du hittar det här: https://www.facebook.com/business/news/upgrading-facebook-video-for-people-and-advertisers
Men som vanligt. Allt handlar om din tittare.
Så alla dina videos kanske inte bör göras stående ändå. Ladda ner guiden över när liggande, fyrkantig och stående video passar bäst.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Metas undersökning om videoannonser
Ladda ner: guide för videoformat
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#129 • Hur du hjälper din följare att gå från like till köp • E-handelproffset Jennie Jonsson ger tips för hela köpresan
Att få många likes och många kommentarer på en video i sociala medier är superkul. Men det i sig ger inga pengar på kontot.
I det här avsnittet av Pixelpodden - podden av video berättar Jennie Jonsson från Digital Entreprenherpodden om din kunds köpresa och vad du kan göra i varje steg för att hjälpa henne hela vägen.
Jennie delar in köpresan i 4 faser
SeTänkaGöraBehållaI det här avsnittet får du konkreta tips på vad du kan göra för innehåll och hur du ska tänka i alla de här 4 delarna för att få så bra resultat som möjligt av din marknadsföring.
Jennie berättar också om fördelarna med en webbshop. Går du och funderar på att starta en webbshop så kan jag varmt rekommendera Jennies checklista över vad du ska tänka på. Du kan ladda ner den här:
https://digitalentreprenher.se/gratis-resurser/
Jennie Jonsson har startat 3 lyckade webbshoppar från scratch så hon vet vad hon pratar om.
I sin podd Digital Entreprenherpodden ger Jennie mycket tips och råd om e-handel och markndsföring.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Jennies Checklista över en lyckad webbshopp
Avsnitt 43 av Digital Entreprenherpodden : Driv trafik till din e-handel med rätt kanaler och innehåll
Avsnitt 5 av Digital Entreprenherpodden : 10 digitala produkter du kan börja sälja idag
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#128 • Lyckas med LinkedIn-Live
2023 tror många kommer bli livevideons år.
Vi är många redan har haft stora framgångar med livevideo men 2023 tror alltså många att det kommer bli många fler som sänder live. Är du en av dem?
Livevideo i sociala medier är som video på steroider.
När vi sänder live får vi ännu mer spridning, ännu mer engagemang och skapar ännu mer förtroende.
LinkedIn själva säger att livesändningar kan få så mycket som 7ggr så mycket reaktioner och 24 gånger så mycket kommentarer som vanliga videos får om du gör det på rätt sätt.
LinkedIn har satt upp 7 riktlinjer för att lyckas med live på LinkedIn.
Undvik att säljaAnvänd inte förinspelat innehåll. Livesänd i minst 15 min.Undvik att prata om hur du använder LinkedIn på LinkedIn. Undvik stora sponsorloggorUndvik långa startar-snart-bilder/videosHåll ditt innehåll professionellt.I det här avsnittet går vi igenom alla de här 7 och hur du ska tänka kring dem och mycket annat som har med Livesändingar på LinkedIn att göra.
Å du har väl inte missat att nu i mitten av december 2022 kan anmäla dig till min webbutbildning Lyckas med Live & Webinar.
Mer info: Webbutbildning • Lyckas med Live & Webinar: bit.ly/lyckasmedlive
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Webbutbildnig • Lyckas med Live & Webinar
Avsnitt 32: Sända live • Bästa streamingprogrammen
Bra streamingprogram:
OBS
StreamYard (Affiliatelänk)
Ecamm (Affiliatelänk)
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#127 • Gör du de här misstagen? • Fick frågan “Hur skulle du göra för att misslyckas med din video?” Här är svaret.
I det här avsnittet av Pixelpodden - podden om video handlar det om vad du INTE ska göra.
För flera år sen var med på en “pick my brain-session” där deltagarna på en fotoutbildning på fotografiska fick ställa frågor till en rad olika gäststjärnor. (japp vi kallades så).
Jag fick då massor med olika frågor om video i sociala medier. En av dem var: Om du skulle göra en video till sociala medier som verkligen skulle misslyckas. Vad skulle du göra då?
I det här avsnittet svarar jag på just den frågan. Både för video och för livevideo.
Livevideo är ju dessutom en av de saker som många tror ska bli 2023 års riktigt stora grej i sociala medier. Är du med på det tåget? Om du vill vara med från start 2023 så kan du nu lära dig att sända live i sociala medier på ett riktigt bra sätt. Jag öppnar dörrarna till min webbutbildning Lyckas med Live & webinar några dagar nu i december. Så passa på!
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Webbutbildning: Lyckas med live & Webinar • http://bit.ly/lyckasmedlive
Avsnitt 96: MIsslyckas är bra!
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#126 • Hur du hittar tid för att göra video • Work smarter not harder
Att lägga krutet där det gör mest nytta är lättare sagt än gjort.
Det är lätt att hamna i ekorrhjulet och springa på i ett rasande tempo utan att egentligen veta vad som på riktigt gör skillnad för ditt företag.
I det här avsnittet handlar det om att jobba smartare. Använd till exempel mobilen när du ska göra video till din digitala marknadsföring. Du har den alltid med dig. Du kan då filma när som helst och du kan dessutom redigera dina videos i väntan på bussen, barnens aktiviteter eller när du väntar på att en vän ska dyka upp på fiket.
Jag har gjort iordning en pdf med den utrustning du behöver för att göra video med din telefon Hur du filmar med mobilen och hur du redigera i mobilen . Du hittar den här: http://bit.ly/utrustning_pdf
I det här avsnittet pratar jag om 9 olika saker som alla gör att det blir enklare och du får mer effekt av det du skapar. Att du jobbar smartare helt enkelt.
Det handlar om:
Rätt mindsetPlaneraFörberedaGör det enkeltSatsa på rätt sakerKontinuitetBatcha Utvärdera Vem som ska tittaLÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Varsågor: Ladda ner lista över utrustning för video här: http://bit.ly/utrustning_pdf
Avsnitt 123: Få mer trafik till din hemsida
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#125 • Undvik att få idétorka • Vad du kan göra video om
Med en tydlig tanke om varför du gör video till din digitala marknadsföring så kommer det också vara mycket lättare att veta vad du ska göra video om.
I det här avsnittet får du tips och idéer på vad du kan göra video om oavsett vad du jobbar med eller vilken bransch du ingår i.
Du får också tips på hur du kan fylla hela kundresan med video. På ett sätt som passar både videoformatet och sociala medier som handen i handsken.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Avsnitt 4: 5 videos alla företag borde ha
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#124 • Instagramnyheter • Fler videonyheter på instagram
Det kommer fler och fler nyheter på Instagram. Å flera av dem handlar om video.
Att Instagram satsar på video är ju långt ifrån en hemlighet. Å nu satsar de rejält på Livesändningar också. Den senaste nyheten kommer göra att vi kommer kunna se en helt annan typ av livesändningar på Instagram framöver.
Det här har inte kommit till alla ännu. Men vill du vara välförberedd så är du välkommen att ladda ner min utrustningsguide för livesändningar: https://bit.ly/liveutrustning
Å det är inte bara när det kommer till livevideo som Instagram gjort ändringar. Även i Stories händer det en hel del nyheter. Och även här är video i fokus.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Avsnitt 32: Att sända live - bästa streamingprogrammen
Ladda ner utrustningsguide för livesändningar: https://bit.ly/liveutrustning
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#123 • Få mer trafik till din hemsida • Med hjälp av video
Att ha många följare och få många visningar på sina inlägg i sociala medier är ju underbart. Men det är ju som att bygga på hyrd mark. Du bestämmer inte. Du styr inte. Det gör Zuckerberg, Musk och de andra ägarna. Men din egen hemsida. Den styr du över. Den äger du!
Å den kan video hjälpa dig att driva trafik till. Men video tar mycket plats och kan göra så att din hemsida blir seg att ladda… Därför är det så mycket bättre att jobba med det som kallas för embedded video Tecknet för det som jag försöker beskriva i avsnittet ser ut så här: >
Vill du vara med på ett webinar torsdagen den 27 oktober kl 12:30 så anmäler du dig här: Webinar 5 tips för bättre video
Webbutbildningen Kommunicera med video i sociala medier • Filma som proffs med din mobil hittar du mer info om här.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Anmälan till webinar: 5 tips för bättre video
Webbutbildningen: Kommunicera med video i sociala medier • Filma som proffs med din mobil hittar du mer info om här.
Avsnitt 87: Youtube vs Vimeo
Avsnitt 122: Att lära sig skapa video • Maria Åkerblom berättar
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#122 • Att lära sig att jobba med video • Maria Åkerblom berättar
Maria Åkerblom är en av deltagarna på webbutbildningen Kommunicera med video i sociala medier • Filma som proffs med din mobil.
Maria blev precis diplomerad på den här utbildningen och berättar om hur det är att lära sig att jobba med video. Varför hon vill använda video och hur hon tänker använda sina nya kunskaper-
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Gratis Webinar: 5 tips för bättre video (Marias Affiliatelänk)
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#121 • Svenskarna och Internet 2022 • Hur vi använder internet i allmänhet och sociala medier i synnerhet
Nu är den här! Internet Stiftelsens rapport för 2022.
I Sverige år 2022 använder fler svenskar än någonsin nätets tjänster dagligen i sin vardag. Under corona pandemins första år pratade vi om en chockdigitalisering, och vi ser nu att många av dem som tvingades ut på nätet har omfamnat flera olika e-tjänster. Allt från digitala vårdtjänster till digitala resetjänster, betalat parkering,
Hela 94 procent av befolkningen använder internet och nästan alla använder internet dagligen. Och nästan alla internetanvändare använder sociala medier.
Det jag gillar så mycket är att de här undersökningarna kommer ju med facit. Inget mer gissa och tro. Utan fakta.
Jag har läst hela den 300 sidor långa rapporten och tittat lite extra noga på avsnittet om sociala medier. Men även e-handel och barn unga på nätet har jag intresserat mig extra för.
OM du när du får all fakta på bordet känner att du vill ta de tillfällen som så tydligt visas hör och komma igång med video i sociala medier så kan jag rekommendera Bootacampen Kom igång med video!
Du hittar anmälan här på bit.ly/bootcampstartavideo
Den börjar med en digital välkomstfest - en livesändning den 17 oktober.
Den följs sen av flera digitala föreläsningar som t ex handlar om:
VAD du ska göra video om, HUR du agerar bekvämt och förtroendeingivande på videoHur du gör för att du ska HINNA och orka SKAPA VIDEO till dina sociala kanalerBootcampen Kom igång med video! kostar bara 349kr +moms.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
BOOTCAMP: Kom igång med video! http://bit.ly/bootcampstartavideo
Internetstiftelsens rapport Svenskarna och Internet 2022
Livesändningen om rapporten med bla Måns Jonasson
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Avsnitt 22: Din målgripp • Vem ska se din video
Underlag för att göra en målgruppsanalys: http://bit.ly/idealatittare
Webbutbildning: Kommunicera med video i sociala medier
Webbutbildning: Lyckas med Live & webinar
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
-
#120 • Video utan att synas • Video du kan göra även om du inte vill synas själv
När statistiken visar hur mycket engagemang video ger i sociala medier är det lätt att förstå hur viktigt det är att ha med video i sin verktygslåda för marknadsföring.
Den kontakten som du kan få med dina följare och blivande kunder genom video, inte minst genom att synas själv, är helt ovärderlig.
Vill du komma igång med video i sociala medier på allvar så kan jag just nu rekommendera mitt digitala livesända bootcamp Kom Igång Med Video som börjar med en digital välkomstfest den 17 oktober och sen fortsätter hela vägen fram till den 30 oktober. Allt för 349 kr +moms.
Du hittar mer info här: https://bit.ly/bootcampstartavideo
Video kan ge stor effekt även du inte syns själv!
Det finns många olika sätt att göra video även om du inte vill eller känner dig obekväm framför kameran.
I det här avsnittet får du 7 tips på video som du kan göra även om du inte vill synas framför kameran.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Bootcamp Kom Igång med Video: https://bit.ly/bootcampstartavideo
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Avsnitt 67: Marknadsför dig med video • Gäst David Stavegård Excel-expert
Avsnitt 105: Spela in din skärm • Bästa programmen för att spela in din skärm
Avsnitt 111: Skärminspelning • Gör proffsig video när du spelar in din skärm
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
- Laat meer zien