Sam Foroozesh Podcasts
-
Influenser Marketing gurun och Cure Medias grundare och vd Sam Foroozesh är i studion. Sedan starten 2014 har han byggt upp Nordens ledande bolag inom influencer marketing med kunder som H&M, Sephora, Skincity samt blivit DI Gasell tre år i rad och vann priset ”Årets Byrå 2022” på Influencer Marketing Summit. Idag diskuterar vi influencer marketings utveckling, trender och plattformar samt vad många marknadsförare gör fel.
Glöm inte prenumerera på podden och följ oss på instagram
-
I detta avsnitt kör vi en specialare om Influencer Marketing. Med oss i intervjun har vi Sam Foroozesh som är VD och medgrundare till Cure Media och Sabrina Pålsson Leuenberger som är Global Head of Digital Marketing på Skincity. Skincity har tillsammans med Cure Media under en tid arbetat med förändring av mediemixen från TV till just influencer marketing vilket gett influencer en central roll i deras tillväxtstrategi.
I avsnittet fokuserar vi på fördelar och nackdelar med en influencer marketing strategi, vilket roll influencer marketing kan ha i mediemixen och hur det spelar in i övriga marknadskanaler. Vi tittar även på olika strategier för influencer marketing, hur man kan använda UGC i olika kanaler, vilket budget man bör ha, om man ska fokusera på stora eller små influencers och vad som krävs för att det ska ge någon effekt på omsättningen och varumärkeskännedomen.
Medverkande: Sam Foroozesh och Sabrina Pålsson Leuenberger
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel