Afleveringen
-
In de negen-en-twinstigste aflevering van de DutchMedia Podcast spreken Taco Jelgersma en David de Jong over onder andere de NOS Live app, de demissionair staatssecretaris die doorheeft dat ze demissionair is, GLXY Radio die Wild FM op de FM vervangt, producenten die zich opnieuw moeten uitvinden en de Binge Awards.
-
In de acht-en-twinstigste aflevering van de DutchMedia Podcast spreken Taco Jelgersma en David de Jong over onder andere de ACM die de overname van RTL Nederland door DPG Media verder wil beoordelen met een vergunningsaanvraag, 100 miljoen bezuinigingen voor de NPO in regeerakkoord, verdere plannen van de regering voor de mediasector en de reacties. Addressable reclame nu echt van start, SkyShowtime bij Ad Alliance en we bellen met Niels Baas over de reclameversie van NLZiet.
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
In de zeven-en-twinstigste aflevering van de DutchMedia Podcast spreken David de Jong en Taco Jelgersma over onder meer Ziggo Sport en de UEFA voetbalwedstrijden, de resultaten van VodafoneZiggo, de jaarresultaten van de Ster, het Commissariaat voor de Media die als beleid heeft geen boetes uit te delen en HBO Max die de reclameverkoop door Ad Alliance laat uitvoeren
-
In de zes-en-twinstigste aflevering van de DutchMedia Podcast spreken David de Jong en Taco Jelgersma over onder meer Viaplay en de Formule 1 rechten, YourSafe Radio als nieuwe naam voor Radio4all, de Europese Commissie die te veel consolidatie ziet in het telecomlandschap, weer een plan voor een nieuw voetbaltoernooi van Apple en Fifa en telefonisch is George Freriks te gast over de oprichting van facilitaire branchevereniging AFN.
-
In de vijf-en-twinstigste aflevering van de DutchMedia Podcast spreken David de Jong en Taco Jelgersma over de jaarrekeningen van DPG Media en Mediahuis, de politieke discussies omtrent de NPO, de inperking van de audiodienst JUKE van Talpa Network, de komst van Viaplay op wat voorheen SBS9 was en een gesprek met Bastiaan van Ramshorst van BREIN over tv-piraterij.
-
In de vier-en-twinstigste aflevering van de DutchMedia Podcast spreken David de Jong en Taco Jelgersma over veel NPO-zaken: de verlenging van de concessie tot 2029, het integraal actieplan over ongewenst gedrag en het intrekken van de sancties tegen Ongehoord Nederland. Verder aandacht voor de door de ACM toegestane overname van Youfone door KPN en de juridische procedures over de radiofrequentieveiling van Talpa Network en Kink.
-
In de drie-en-twintigste aflevering zijn Mezen Dannawi en Sebastiaan Popma namens de NPO te gast. Mezen Dannawi is Manager Video on Demand bij de NPO en Sebastiaan Popma is Product Owner NPO Start. We spreken beiden over het vernieuwde NPO Start, de betaalde versie, exclusieve NPO Start-content, NLZiet, crossmedialiteit en meer.
-
In de twee-en-twintigste aflevering is Liedewij Hentenaar te gast. Zij is meer dan 11 jaar directeur van Audify die de audiomakers en verkoophuizen van radiostations en audiosector vertegenwoordigt en daar de marketing voor doet. We spreken met haar over Audify, de prestaties van 2023, verwachtingen voor 2024, de radiomarkt en radio-ontwikkelingen, podcasts, het NMO Luisteronderzoek en meer.
-
In de één-en-twintigste aflevering (de tiende aflevering van seizoen twee) spreken we over de uitkomsten en gevolgen van de onderzoekscommissie Van Rijn die keek naar de NPO, records bij radioreclame en buitenreclame, telecommers die bakzeil halen als het gaat om de eredivisierechten, Concertzender die met een jazzender komt en verdere ontwikkelingen bij Paramount Global.
-
In de twintigste aflevering (de negende aflevering van seizoen twee) spreken we over de komst van Kink op FM in de Randstad, Feyenoord die met een eigen streamingdienst begint, internetbeluistering groter dan FM, Paramount die wel heel openlijk te koop staat, directiewisselingen bij Talpa Network en Ad Alliance (het reclameverkoopbedrijf van RTL Nederland) die de contracten verlengt met Paramount, Walt Disney Company, Ziggo Sport en Warner Bros. Discovery.
-
In de achtiende en negentiende aflevering (de zevende en achtste aflevering van seizoen twee) is Prem Radhakishun te gast. Een speciale eindejaarsspecial in twee delen waarin met Prem de actualiteit wordt doorgenomen, het afgelopen jaar met ook een vooruitblik op komend jaar. De overname van RTL Nederland door DPG Media komt aan bod, Ongehoord Nederland, de radioveiling, Joe, Radio4all en meer.
-
In de achtiende en negentiende aflevering (de zevende en achtste aflevering van seizoen twee) is Prem Radhakishun te gast. Een speciale eindejaarsspecial in twee delen waarin met Prem de actualiteit wordt doorgenomen, het afgelopen jaar met ook een vooruitblik op komend jaar. De overname van RTL Nederland door DPG Media komt aan bod, Ongehoord Nederland, de radioveiling, Joe, Radio4all en meer.
-
In de zeventiende aflevering (de zesde aflevering van seizoen twee) spreken we over de talkshowwisselingen bij de NPO (Eva Jinek, Khalid Kasem/Sophie Hilbrand, het verdwijnen van Op1), Matthijs van Nieuwkerk naar RTL Nederland, Ongehoord Nederland die mag blijven als publieke omroep, de Media100 en de deellijsten, hoogtepunten van het Future of TV Advertising Global congres in Londen, procedures van Kink tegen Mediahuis Radio, Talpa Network en Radio4all en de overname van Kabeltex door KPN.
-
In de zestiende aflevering (de vijfde aflevering van seizoen twee) spreken we over de NPO en de nieuwe app voor NPO Start/NPO Plus, Canal+ die terugkeert in Nederland, Ongehoord Nederland die geen spoedeisend belang had tegen de NPO, de invloed van tv-fabrikanten en platforms op content en erotiek, de definitie van open net rondom de evenementenlijst, Telegraaf TV en FAST.
-
In de vijftiende aflevering (de vierde aflevering van seizoen twee) is Frank Volmer, algemeen directeur van de Ster, te gast. Met hem spreken we uitgebreid over het commerciële Ster-beleid voor 2024, politieke ideeën over een reclameloze NPO, reclameverboden, het Nationaal Media Onderzoek en meer.
-
In de veertiende aflevering (de derde aflevering van seizoen twee) bespreken we de verlenging van het contract tussen 'het voetbal' en ESPN (The Walt Disney Company) en de positie van 'de telecommers' die bezwaar hebben. Verder de achtergronden van de ACM-bezwaren bij de overname van YouFone door KPN, het Sterbeleid 2024, de nieuwe directeuren video bij NPO en 'New 8' een Noord-Europese samenwerking waar ook de NPO aan meedoet.
-
In de dertiende aflevering (de tweede aflevering van seizoen 2) bespreken we ontwikkelingen bij de NPO waaronder de nieuwe strategie, de begroting 2024 en het adviesrapport 'Eenheid in veelzijdigheid' van het Adviescollege landelijke publieke omroep waar Pieter van Geel de voorzitter van is.
Verder spreken we over het centraliserende Paramount in Europa, de zender Fox die per november Star zal worden en de ACM die een zogeheten fase 2-onderzoek gaat doen naar de overname van Youfone door KPN.
-
In de twaalfde aflevering (de eerste aflevering van seizoen 2) spreken David en Taco met Rolf van Houten, Business Development Director van Serviceplan Group.The Netherlands. Ze bespreken daarbij hoe Serviceplan Group zich in Nederland positioneert als enerzijds Nederlands anderzijds internationale groep in de (continu) veranderende mediawereld en mediamix.
Verder aandacht voor hoe reclame voor online gokken toch mogelijk blijft, Joe, Radio4All, het NMO Kijkonderzoek en Odido.
-
In de elfde aflevering spreken David en Taco met Anco Scholte Ter horst, CEO van Freedom Internet. Ze bespreken daarbij het specifieke karakter van Freedom Internet en hoe deze provider zich in een concurrrend landschap staande houdt. Ook worden de ontwerpbesluiten van de ACM over toegang bij KPN en VodafoneZiggo besproken.
Verder een bespreking van de uitkomst van de radiofrequantieveiling voor commerciële landelijke radiostations: wat betekent dit voor de verschillende partijen en het radiolandschap?
-
De tiende aflevering is opgenomen bij de NPO waar David en Taco spreken met Mark Minkman, directeur Financien bij de NPO. Zij bespreken de ins en outs over de geldstromen van de Nederlandse Publieke Omroep vergeleken met andere Europese publieke omroepen. In het tweede deel aandacht voor onder meer de Youfone-overname door KPN, DPG Media die zijn eigen Ad Manager krijgt in de strijd tegen de big tech en wat betekenen de privacy-aspecten rondom Google Analytics nu Tele2 in Zweden een forse boete moet betalen.
- Laat meer zien