Afleveringen
-
Jeg drøser i dag om hva som gir sann og ekte glede som varer. Bibelen snakker mye om glede. Og den gleden er ikke noe som oppstår i oss selv eller på grunn av noe vi selv har gjort eller latt vær å gjøre. Den baseres ikke på følelser eller omstendigheter. Hvem er min sang og min glede? Jo det er Jesus, og gleden i Herren er dagens tema. Den er vår styrke og gir håp. Send til en som trenger oppmuntring :)
-
Prøvelser er en nødvendig del av tilværelsen. Tøffe tider forbereder ordinære mennesker på ekstraordinære situasjoner. Jesus ble selv fristet og prøvet. Gud tester deg, men frister deg aldri. Stol på Gud i prøvelsene. Prøven er for å rense og forberede hjertet. Du blir prøvd, for å forberedes. Du beskjæres og formes. Hvordan kan prøvelser sammenlignes med styrketrening? Uten prøvelser, ingen modenhet.
-
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
Hvordan være og gjøre disipler av Jesus effektivt? Dette ser sjeldent likt ut. Gjør vi alltid det samme, blir resultatet alltid det samme. Viktigst av alt: Lede andre til Guds Ord. Hvorfor er lydighet så viktig? Hva er hellig presteskap? Hvordan komme i kontakt med nye mennesker? Skal vi "bare" fokusere på den ene - eller er det noe mer her? Fredspersoner - hva og hvor? Hvordan drive effektive grupper som spres videre? Hør hvordan vi ønsker å jobbe i Damer i Byen Jæren og hva vårt DNA skal være.
-
Mannen er uerstattelig og livsviktig! Stikkord for episoden: Manndom, maskulinitet, kulturen, feminisme, eventyret å leve, Braveheart og hva mannens hjerte lengter etter! "Vær en mann!" 1 Kongebok 2:2
-
Ingenting er mer inspirerende for en mann enn kvinnen. Stikkord for episoden: Kjemp for henne, vær fri og farlig, maskulinitet?, pornografi, syndefallet, mammamakt, kastrering i hjemmet... "Vær en mann!" 1 Kongebok 2:2
-
Stikkord for episoden: respekt, fysiske forskjeller, utseende, romantikk, sex og seksuallivet. "Vær en mann!" 1 Kongebok 2:2
-
Første og andre del i innvielsen. Stikkord for epiosden: Hjemmet, frykt, sår, tilgivelse, frihet, krigeren, fienden og medsoldater.
-
Hvilken mann vil du være? Stikkord for episoden: Arbeid, ære, økonomi, arbeidsmoral, livbåt-fellesskap?.. disippelgjøring, mannen lede familien, politisk ukorrekthet og femi kirke.. "Vær en mann!" 1 Kongebok 2:2
-
Viktigheten av far! Ignoreres dette? Stikkord for episoden: statistikk, skilsmisse, samlivsbrudd, trygghet, tilknytning, bønn for mannen. "Vær en mann!" 1 Kongebok 2:2
-
Du er ønsket av Gud. Du er villa av Gud. Han så at verden trengte akkurat en som deg. Han ville du skulle bli til! Han som skapte deg, Han elsker deg uendelig og ubetinget. Hva gir deg din verdi? Hva skjedde i Edens Hage med Adam og Eva og hva betyr det for oss i dag? Finnes det en vei ut - en vei til Gud og evig liv?
-
Føler du deg satt i en bås? Stemplet? Hvilke stemmer lytter du til i livet ditt? Hva gir deg din identitet? Hvorfor en relasjon med Jesus vs. andre religioner? Og hvordan si ditt JA til et liv i ditt rette element - et liv MED Jesus og FOR Jesus?
-
Jeg tørker støv av podcasten; flere spør meg om hvordan Damer i Byen Jæren kom for en dag. Her har du historien om oppstarten! Spennende når Jesus kan bruke vonde opplevelser og situasjoner til å endre vår retning i livet. Jeg har også et ord/hilsen til deg som har det tøft og vanskelig om dagen.
-
Jeg hadde den store ære av å bli invitert til å dele noen ord fra min egen troshistorie på Damer i Byen 29.3.22. i Kristiansand/Q42. Et fantastisk flott arbeid - for damer; med eller uten tro. Hver dag skriver vi vår troshistorie eller "testimony" -there is no testimony without a test! Jeg deler om noen av de utfordringer og prøvelser livet har kastet i mitt fang; med helseutfordringer, tøffe tider i ekteskap og familie, tap; både relasjonelle, økonomiske og hva som igjennom alt jeg har snust borti i livet; viser seg å være det eneste som alltid holder; Jesus! Han er alltid full av tilgivelse, fred, kjærlighet og nåde! Hva dreier det seg om å være en Jesu etterfølger i mitt liv? Vi er skapt av Gud for en relasjon med Gud, og gjennom Jesus har alle tilgang på hva som gir ekte glede, mening med livet og fred i en håpløst, hjelpeløs og kaotisk verden! Kun Jesus er redningen for verden i dag - og veien til evig liv ! Bli inspirert og del gjerne episoden med flere! Sjekk ut Damer i Byen på Facebook, og se flere av deres sendinger!
-
Mandag 13. Desember begynner som en helt vanlig Mandag. Barna på #skole og #barnehage, mannen reiser til #jobb, og jeg går i gang med dagens planer. Lite visste vi at når kvelden kom var #livet snudd på hodet. Lytt til når jeg prøver å beskrive dagen da vi opplever at #hjemmet vårt #brenner, og noe man aldri tror skal skje skjer. Det #utenkelige. Hva nå #Gud? var det som gikk igjen i tankene.
-
Hva skjer de påfølgende dagene etter #huset #brenner og vi mister alt. Mannen kjører meg til huset, hvordan reagerer jeg når jeg kommer inn? Hvordan opplever vi at #venner og #familie reagerer? Hva gjør #ordfører, senterleder på #m44, #Idrettslaget og mannens #arbeidsgiver? Hør om #Spleisen som bli opprettet som samler inn over 100 000,- til oss! Hvordan blir #jul og #nyttår? Å hvordan er det å gå så oppi hverandre med så mye mindre #boltreplass? Få med deg neste epiosde av når livet snur!
-
Annie #Schaug talte noen ord over mitt liv i høst, hør det #profetiske ordet og om det var riktig. Hva sa #Gud til meg en uke før brannen? Hvilke #bibelvers har flere forskjellige mennesker sendt til meg på repeat? Jeg tror på #englevakt, at Gud holder sin #beskyttende hånd over oss. Hør meg fortelle om hvordan vi ble skånet, hvordan noe så tragisk ble minst tenkelig dramatisk tross alt. Det er lett å bli #sint på Gud når man opplever vonde ting. Men vi får hvile i at Han ser det store bildet, Han har kontroll. Det er lett å velge Han bort i krisene, men Han minnet meg på å mer enn noen gang holde meg nær Han i tragedien; i #bønn, #stillhet og #bibel.
-
Hva opplever jeg har vært fiendens #agenda i alt vi har opplevd? Og hva sitter jeg igjen med som den største #lærdom for meg selv og for vår #familie etter denne erfaringen med #husbrann- så langt? Hva med #tvilen som så lett sniker seg inn når livet går oss i mot? Og er #lidelse bare negativt for oss som tror?
-
Denne episoden er mitt #budskap til omverden, til alle dere som lytter, til ditt #kristne #fellesskap etter erfaringen med #husbrann. Hvordan reagerer #Jesus når #havet blåser opp til #storm rundt han selv og #disiplene - eller når havet er stille? Hva sier han til disiplene i #stormen? Hva er viktig for oss både i livets stormer - men og i livets #fredelige #perioder? Hva kan skje i oss mennesker som et resultat på lidelse og vanskelige tider? Hva kan bli vår respons på det røyner på? Denne er min konklusjon på denne serien som omhandler når livet vårt snur.
-
Hvor kan Den hellige #Ånd fortelle meg om neste tema i podcasten? På de utroligste plasser! I denne første episoden i "Kom heim" serien ser vi på hvorfor #Jesus behøvde å gi både #syndere, #tollere, #fariseere og #skriftlærde en "leksjon" i å få komme hjem. Har du #hjemlengsel uten å kanskje være klar over det? Vi blir med Jesus i historiene/lignelsene han forteller disse Han har rundt seg, om noe som var forsvunnet - både nært og fjernt. Hva er i grunn en #lignelse? Og hvilken av de er sagt å være den mest kjente lignelsen av dem alle? Den tar vi utgangspunkt i - i denne serien "Kom heim". Hvilken #sønn kjenner du deg mest igjen i? Eller kanskje er du midt mellom? Jeg har selv vært i begge grøftene. Nå hadde vi nylig #farsdag. Derfor passer det godt å på ny bli kjent med "en far som hadde to sønner", som Bibelen innleder lignelsen vår med. Og begge var like bortkommet. Har du tenkt på det før? Noen historier er vi så vandt med at vi mister essensen i de. Det er på tide å se på lignelsen om de TO bortkomne sønner med nye øyne.
-
Vi blir kjent med #yngstemann, den mest kjente av de to #bortkomne #sønner. Hva skjer i guttens liv når han vil #realisere seg selv, får mye #penger mellom fingrene, og forlater# redet? Han går gjennom en #ekstrem tid i livet, samtidig som det oppstår #krise i #landet. Vi vet hvordan det føles etter #pandemien, og tiden med #covid-19 kan ha ført til samme #desperasjon og #angst og #usikkerhet som yngstemann føler på. #Ungdom tenker jo gjennom alle tider at man har hele vettet, det gjorde jeg også. Ingen skal få si oss hvordan vi skal leve. #FOMO eller #YOLO kjenner du kanskje til. Sønnen er langt hjemmefra, #opplever mye, men hva ender han opp som og hvor? Hva skjer i denne tiden i guttens liv? Og hva bestemmer sønnen seg for å gjøre til slutt? Lever du fra helg til helg, fest til fest? Er #sex, #rus, penger og #posisjon det livet ditt dreier seg om? Når vi har #sår, kan vi havne i mange #feller. Feller ifm andre mennesker, hvordan vi reagerer på livets harde realiteter og hvordan vi #oppfører oss. Vi må ta tak, #rense sår, #bearbeide de og ta #grep. Sønnen tok grep i livet sitt. Hva gjorde han? Han kom til seg selv og dette førte til #handling.
- Laat meer zien