Afleveringen
-
Willem Meints en Niels Naglé van Info Support bespreken Retrieval Augmented Generation (RAG) systemen voor B2B bedrijven. RAG systemen combineren large language models zoals GPT met een zoekmachine en eigen databronnen van een bedrijf. Hierdoor kan een RAG systeem gerichtere en feitelijk juistere antwoorden geven dan een puur taalmodel.
Het voordeel van RAG is dat het hallucinaties van het taalmodel kan voorkomen en de kennis kan personaliseren voor de organisatie. Content zoals interne documenten, standaard antwoorden voor klantenservice, processen etc. kunnen in een RAG worden gestopt. Daarmee kan het systeem medewerkers ondersteunen door als een soort kennisbank en digitale collega te dienen.
Technisch gezien maakt een RAG gebruik van een vector database waarin de content wordt geïndexeerd. Een gebruikersvraag wordt dan vergeleken met de vectoren om de meest relevante content te vinden. Die wordt toegevoegd aan de prompt voor het taalmodel om een antwoord te genereren. Info Support heeft zelf voor intern gebruik een RAG systeem genaamd Ricardo ontwikkeld.
Belangrijke overwegingen bij RAG zijn onder andere security en het up-to-date houden van de content. Voor de toekomst verwachten Willem en Niels een verschuiving naar het combineren van meerdere gespecialiseerde modellen voor specifieke taken. Ook het omgaan met multimodale content zoals afbeeldingen en audio zal belangrijker worden voor RAG systemen.
Al met al biedt RAG interessante mogelijkheden voor B2B bedrijven om eigen content en kennis te ontsluiten via een conversationele interface. Het vereist wel de nodige technische expertise en blijvende aandacht voor zaken als de kwaliteit van de content, privacy en veiligheid. -
Wat heeft het meeste invloed op jouw marketingresultaten? Je zou misschien denken: de juiste tactieken en strategieën. Maar er is een onderliggende factor die weleens veel belangrijker kon zijn: persoonlijke drijfveren.
In deze podcast duiken we in de wereld van drijfveren en motivatie. We bespreken veel voorkomende drijfveren onder marketeers, zoals het blij maken van je baas, het afvinken van je takenlijst of het najagen van zichtbaar succes. Maar zijn dit wel de juiste drijfveren voor optimale resultaten op de lange termijn?
Aan de hand van het voorbeeld van Max Verstappen laat ik zien hoe een verschuiving in focus - van korte termijn resultaat naar proces en omstandigheden - kan leiden tot consistenter succes. Deze parallel is ook te trekken naar de marketingwereld.
Verder geef ik tips over hoe je als manager de drijfveren van je team kunt beïnvloeden en benadruk ik het belang van zelfreflectie. Want de kleine nuances in onze motivatie kunnen een groot verschil maken, niet alleen in ons werkplezier maar ook in de resultaten die we behalen. -
Zijn er afleveringen die ontbreken?
-
In deze aflevering van de podcast gaan Jerrel Arkes in gesprek met Maya en Sharon, de eigenaren van B2B marketing bureau Oppepper, dat al 5 jaar bestaat. Ze duiken diep in de wereld van B2B marketing en delen hun ervaringen en inzichten.
Maya en Sharon leggen uit dat ze zich richten op bedrijven die wel de ambitie hebben om te groeien, maar zelf te weinig capaciteit hebben op het gebied van marketing. Hun bureau pakt zowel de strategische kant als de praktische uitvoering op.
Een belangrijk onderdeel van hun aanpak is om hun klanten en de doelgroep van die klanten door en door te leren kennen. Dat doen ze door veel gesprekken te voeren, niet alleen met bestaande klanten maar juist ook met prospects die nog geen klant zijn. Al die inzichten leggen ze vast in een 'playbook', zodat iedereen binnen het bureau op dezelfde lijn zit.
Eén van de belangrijkste adviezen die Maya en Sharon geven, is dat merken een duidelijke mening moeten durven uitspreken in hun marketing. Alleen dan val je op tussen de concurrentie. Ze helpen hun klanten om die mening te formuleren op basis van alle verzamelde input en gesprekken.
Een ander belangrijk onderwerp is 'demand generation'. Daarbij draait het volgens Maya en Sharon niet om algemene statistieken zoals websitebezoekers of engagement op social media. Het gaat er juist om de juiste mensen te activeren. Daarom kijken ze heel gericht naar waardevolle websitebezoeken vanuit de ideale klantprofielen (ICP's).
Andere succesfactoren die ze noemen zijn focus aanbrengen in de kanalen en doelgroep waar je je op richt, en een goede samenwerking tussen marketing en sales.
Tot slot benadrukken Maya en Sharon dat B2B marketing een stuk complexer, maar daardoor ook leuker en uitdagender is dan veel mensen denken. Ze moedigen iedereen aan om zich daar eens goed in te verdiepen.
-
In deze aflevering gaat host Jerrel Arkes in gesprek met Daniël Kupers, oprichter van online marketing bureau OMA. Daniël deelt openhartig over zijn ervaring met het opbouwen van een succesvol bureau gespecialiseerd in de 'performance laag' van online marketing, zoals SEO, SEA en CRO. Hij bespreekt de uitdagingen en lessen bij het aantrekken van de juiste klanten en medewerkers, het belang van sterke partnerships en een cultuur waarin mensen centraal staan.
Een belangrijk onderdeel in de groei van OMA is personal branding, zowel van Daniël zelf als zijn team. Door consequent waardevolle content te creëren bouwen ze autoriteit, zichtbaarheid en een sterk netwerk op. Daniël worstelt nog wel met hoe hij iedereen kan motiveren hier actief aan bij te dragen. Talentontwikkeling en kennisdeling, bijvoorbeeld via een eigen academy, ziet hij als speerpunt voor de toekomst.
Andere thema's die aan bod komen zijn de impact van AI en chatbots als ChatGPT, kansen en onzekerheden die dit met zich meebrengt voor bureaus, de gevolgen van strengere privacywetgeving en veranderingen in SEO en Google's algoritmes. Tot slot blikt Daniël vooruit op ontwikkelingen in de online marketing branche en hoe bureaus zich hierop kunnen voorbereiden. -
In deze aflevering van de Inbound4Cast podcast gaan Jerrel Arkes en gast Chantal Smink in gesprek over contentcreatie op events. Ze delen hun ervaringen en learnings van het congres BrightonSEO waar ze onlangs samen waren.
Jerrel en Chantal hebben daar met verschillende aanpakken content gecreëerd. Chantal deed interviews met sprekers voor een blog op de stand van een exposant. Jerrel podcastte live op het event met Nederlandse bezoekers.
Ze bespreken de apparatuur en tools die ze gebruikten - van eenvoudige microfoons en een iPhone tot professionele camera's en mengpanelen. Maar ze benadrukken dat het geen gelikte studio-opnames hoeven zijn voor B2B. Authenticiteit is belangrijker.
De belangrijkste redenen om dit soort content te maken op events zijn zichtbaarheid, relaties opbouwen, expertise tonen en de 'gunfactor' vergroten. Het is een natuurlijke manier van marketing voor B2B bedrijven, maar slechts een klein deel doet het.
De resultaten zijn positief: veel interactie en interesse, nieuwe connecties, goede content voor langere tijd om te delen. Hun advies: zie events niet als eendagsvlieg maar benut de kansen voor waardevolle content. Denk als een influencer en ga het gewoon proberen.
-
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Pepijn Otto. -
This episode is part of a series with Jeroen Stikkelorum from SEO Mastermind, during BrightonSEO in April 2024. We talk with SEO specialists about the role of AI in SEO.
In this episode, the perspective of Kitty Newman.
-
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Simon Vreeman -
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Sophie Winkels. -
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Mathias Noyez. -
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Barry Adams. -
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Kevin en Lauren. -
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Thijs van Hal. -
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Marjolein Schollaert. -
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Martijn Hoving van het bureau Onder. -
Deze aflevering is onderdeel van een serie met Jeroen Stikkelorum van de SEO Mastermind, tijdens BrightonSEO in april 2024. We praten met Nederlandse SEO specialisten over de rol van AI in SEO.
In deze aflevering de visie van Gerk en Annegien van Briljante Geesten. -
Waarom is B2B marketing vaak zo saai? En hoe kunnen B2B bedrijven hun marketing creatiever en effectiever maken? Daarover gaat het in deze aflevering van de Inbound4Cast podcast.
Denny van Veen, Marketing Manager bij Kardex en oprichter van B2B marketing community Foeter, en Koen van der Donk, eigenaar van videobureau PlayForward (en bekend als Hielke uit de Kameleon films!), delen hun visie op dit onderwerp.
Denny en Koen hebben samen een serie artikelen en een bundel gemaakt genaamd 'Niet-saaie B2B Marketing'. Hierin beschrijven ze waarom veel B2B marketing gericht is op de 'homologicus' - de 100% rationele koper die niet bestaat. En hoe je daar als B2B marketeer uit kan breken, door creatievere en memorabelere marketing te maken.
In dit gesprek bespreken ze onder andere:
Waarom B2B marketing vaak saai en product-gericht isHet belang van creativiteit, storytelling en distributie voor betere B2B marketingPraktische tips en inspirerende voorbeelden van creatieve B2B marketingDe inzichten en resultaten van hun eigen creatieve marketingcampagne rond de bundel -
In deze aflevering van de Inbound4Cast podcast gaat host Jerrel Arkes in gesprek met Milou van Hassel, ook wel bekend als "die van LinkedIn".
Milou heeft ruime ervaring in sales, marketing en branding. Ze vertelt hoe ze LinkedIn succesvol heeft ingezet om haar sales targets te halen en klanten te helpen meer te verkopen.
De hoofdvraag van deze aflevering is: Hoe help je jouw B2B klant om bij jou te kopen? Milou en Jerrel bespreken onder andere:
Hoe je je klant ultiem leert begrijpenHet belang van de juiste timing en boodschap in het aankoopprocesHoe je reputatie en mond-tot-mond reclame opbouwt, zowel online als offlineDe kracht van 'dark social' om over jou en je bedrijf te laten pratenDe voor- en nadelen van value based pricing -
In deze aflevering van de Inbound4Cast podcast is Dennis Pettinga te gast. Dennis is een ervaren marketing strateeg, manager en projectmanager die klanten helpt om meer winst en omzet te behalen.
Samen met host Jerrel Arkes bespreekt Dennis zijn ervaringen met organische groei bij verschillende bedrijven en als freelancer. Ze gaan in op wat wel en niet werkte en delen inzichten over hoe marketing, sales en operatie beter kunnen samenwerken.
Dennis gelooft sterk in partnerships aangaan om groei te realiseren en geeft voorbeelden van hoe dit Daarom en Adverge heeft geholpen. Ook benadrukken ze het belang van het spreiden van marketing inspanningen over meerdere kanalen om niet te afhankelijk te zijn.
Verder wordt de opkomst van AI en de afnemende rol van websites bediscussieerd. Dennis introduceert het concept van een 'content container' als centraal punt voor herbruikbare content in verschillende formaten en op verschillende platformen.
- Laat meer zien