Leo Vegas Podcasts
-
Idag får vi lära oss mer om hur ljudformatet kan användas för Employer Branding. Hampus Bagewitz har startat upp Jobcast vars tjänst går ut på att företag kan spela in korta poddavsnitt om företaget och specifika tjänster. Hampus berättar om hur idén kom till och varför det är ett bra sätt att komplettera sin kommunikation ut mot potentiella kandidater.
Hampus har även en bakgrund inom Employer branding från bland annat Lantmännen och Leo Vegas. I början av avsnittet delar han med sig av sina erfarenheter från de åren.
Är ditt företag i behov av IT-kompetens, hör av dig till [email protected] eller läs mer om hur vi arbetar på ants.se
Prenumerera på vårt nyhetsbrev.
-
Ännu ett mustigt rapportavsnitt ligger framför er, denna gång med lägre P/E-tal i bolagen än på länge. I aktuellt avsnittet tar vi bl a upp räntehöjningar, Ola säger vad var det vi sa, vi ger vår syn på Ferronordic, budet på Leo Vegas och mycket mer.
Bolagen i avsnittet är Betsson (32:25), Dedicare (39:00), Doro (47:03), Enea (52:39), G5 (63:58), Inwido (73:09), Lammhults (83:45), Raketech (92:40) och slutligen VBG (100:40). Nu kör vi!
Vår huvudsponsor hittar ni på: Kavaljer.se
Anmäl er till årets upplaga av Nordnet Live på nordnet.se/nordnetlive
Börsdata hittar ni på: Borsdata.se/terminal
RFSU akutinsamling för kvinnor utsatta för sexuellt våld i Ukraina https://www.rfsu.se/engagera-dig/vara-kampanjer/akutinsamling-till-ukraina/
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Nu vankas det Booonanza. Analytikerna presenterar sin syn på CAG, Exsitec, Leo Vegas (bud), EVO, Kindred, SBB, Temadag Effektivitet, Elanders, Bokusgruppen, Embellence, Rottneros, BE Group, Sensys, Arise, Dometic, Midway, Tigo, OptiCept och Karolinska Development. Podden leds av Daniel Ljungström.
-
Hur kan man arbeta med datadriven marknadsföring med små medel och vad krävs för att svenskt mode ska få fart på tillväxten? Det och mycket mer ska vi tala om i veckans avsnitt av Företagarpodden.
Günther får besök av Sarah Krusell som är kommersiell- och varumärkeschef för E-handelsjätten NA-KD som lanserades i januari 2016, med ett mål att leverera de senaste trenderna till ett överkomligt pris. Hon har tidigare arbetat som inköpare och controller på Kappahl, inköpsansvarig och marknadschef hos Nelly.com, marknadschef för Leo Vegas och varit vd för ridbutiken Horsemeup.
Hur kan ett svenskt företag skapa ett varumärke som utmanar globalt? Och hur jobbar man med att växa sin kundkrets genom sociala medier? Det och mycket mer tar vi upp i detta avsnitt. Lyssna nu!