Lidl Podcasts
-
Cibus äger fastigheter och hyr ut dem till livsmedelsaktörer som Kesko, S Group, Coop, Tokmanni och Lidl. De driver således ett av Nordens största och mest strategiska distributionsnätverk för dagligvaruhandel och pakettjänster.
Fastighetsstrategin är förankrad inom livsmedelsbranschen. Portföljen består av fastigheter för dagligvaru- och livsmedelsföretag i Norden. Många av fastigheterna ligger i såväl större städer som tillväxtområden. Hyresavtalen är ofta långsiktiga.
Mer än 90 procent av hyresintäkterna kommer från ledande livsmedelsaktörer såsom Kesko, Coop och S Group och lågprislivsmedelskedjor som Tokmanni. De är störst i Finland och är fokuserade i södra delarna i sina länder men växer kontinuerligt.
Cibus delar ut månadsvis och har således blivit en småspararfavorit och är ett av de mest ägda bolagen på stockholmsbörsen
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Flera centralbanker världen över går samma väg och höjer räntan ytterligare. Butikskedjan Lidl sänker och fryser priset på ett hundratal varor, är det bara en smart PR-kupp?
Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.
Programledare: Erika Mårtensson
Medverkande: Pär Ivarsson, chef för Ekonomiekot och Kristian Åström, ekonomikommentator -
Johannes Cullberg är i själ och hjärta en sann entreprenör, och bland annat grundare till dagligvarukedjan ”Paradiset”.
Idén och intentionen till Paradiset var att ha en matvarubutik helt baserad på ekologiska matvaror och även alla andra produkter ett hushåll behöver baserat på ekologiska grundprinciper. Johannes var tidigare Sveriges yngsta börs-VD på hälsoföretaget Feelgood och har även varit med och byggt upp dagligvarukedjan LIDL.
Paradiset gick i konkurs under pandemin, men har återuppstått genom nätbutiken Paradiset, (www.paradiset.com), vilka erbjuder och kommer erbjuda både färdiga maträtter såsom matkassar på sikt.
I dagens samtal berättar Johannes om sin väg mot Paradiset, sitt engagemang som undervisande hälsostreber, som likt en modig soldat i sanningens tjänst vill visa på hur vi alla har möjlighet att ta kontroll över vår hälsa.
Tack för att just du lyssnar på ”Både och, istället för antingen eller – en podd om Integrativ medicin och hälsa. Följ oss på sociala medier, och ge oss gärna fem stjärnor på iTunes om det här var givande för dig. Prenumerera gärna på vår podd!
♥ Facebook: https://www.facebook.com/integrativmedicin♥ Youtube: https://www.youtube.com/user/integrativMedicin
-
Vi börjar bland Gbg Beer Week-ölet, en tenta och en update om folköl på NK. Därefter pratar vi om kommande folkisar på Lidl innan vi ger oss in bland ölfestivaler. Finns det rentav för många ölfestivaler? Tänker folk annorlunda kring festivaler efter pandemin? Vi väljer ut ett gäng ölfestivaler att prata mer om innan vi testar två folköl, en mörk och en sur!
-
Martin Sörenhag är Nordisk VD för företaget Flying Tiger Copenhagen. Han har tidigare arbetat i ledande befattningar i bolag såsom, Apotek hjärtat, Lidl, Coop och K-Rauta. Han vill att sitt ledarskap ska representera ett värderingsstyrt ledarskap där trygghet, tillit samt tillhörighet är grundstommen. Martin är en person som verkligen brinner för ledarskap samt att skapa framgång och resultat tillsammans med andra. Ledarskap och frågan om hur man skapar resultat är så pass intressant, att han tillsammans med sin kollega Patrik Stoppert tog beslutet att skriva en bok som heter Framgångstrappan. Boken framgångstrappan beskriver en metodik, helt baserat på deras erfarenheter, hur du i fyra steg skapar högre prestation och resultat men även ökad lycka i en organisation. En av Martins dolda talanger är att han är extremt intresserad att få medelhavsväxter att växa i vårt svenska landskap. Så om han inte hade blivit ledare, är det inte omöjligt att han hade blivit trädgårdsmästare, då han i sin trädgård har (tro det eller ej) persikor, nektariner, Kiwi, vindruvor och Aprikos.
-
Vi börjar med att prata alkoholfri öl och det blir en uppdatering om hur plugget går inom dryckeskunskap. Sedan tar vi oss in på Lidls stora satsning på svensk hantverksöl. Hur många hyllplatser har dom för hantverksöl? Skiftar de sortiment? Hur mycket säljer de? Som alltid provar vi öl, denna gång fem olika från just Lidl!
-
“Att jobba kreativt är ett jävla hårt arbete”, konstaterar Sveriges kanske mest prisade Creative Director – Björn Ståhl! Vi pratar om att ta fajten mot den inre latmasken. Om principerna bakom reklamkampanjerna som hyllats över hela världen. Om älska-hata-teorin och om vikten av att våga släppa sargen.
Du får också berättelserna om hur succékampanjerna “Moldy Whopper” och “Swedish number” kom till.
Björn Ståhl är Executive Creative Director – den sjunde bästa i världen enligt The Big Won Report. Han har skapat reklamkoncept med mögliga hamburgare för Burger King och humoristisk dammsugarreklam för Delicato – och startat stjärnkrog för varumärket Lidl. Genom åren har han fått över 200 av reklamvärldens kreativa utmärkelser, såsom Guldägg, Svarta pennor och Grand Prix i Cannes och. Han har dessutom suttit i juryn för guldägget hela 8 gånger.
Intervjuar gör Maja Sönnerbo & Joel Nyberg.
:::::::
Rättelse: Boken Björn tipsar om är skriven av Björn Ritz och heter ”En perfekt affär”, inget annat.
Kreatörer bakom nämnda kampanjer:
Moldy Whopper: Max Hultberg, Magnus Ivansson.
Swedish Number: Magnus Ivansson, Gustav Westman, Joakim Ewert.
Delicato: Hans Elander, Michael Widemar, Kerstin Engberg.
::::::::
Följ Skapa till 100 i din poddapp och på:
Acast: https://play.acast.com/s/skapa-till-100
Instagram: https://www.instagram.com/skapatill100
Facebook: https://www.facebook.com/skapatill100
Skapa till 100 görs av Maja Sönnerbo, Joel Nyberg och Oscar Juhlin. Den spelas in i poddstudion i hos Lejonbröder produktion.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Seminarium för ingenjörsmässigt byggande i trä 2021 - tema Totalekonomi, miljöpåverkan och välbefinnande.
Vilka brukarkvaliteter skapar materialet trä? Har värderar olika brukare klimat och hållbarhet? Vad tycker brukarna om synligt trä? Hur används trä för att profilera sitt varumärke?Deltar gör:
Anna Denell, Vasakronan, Hållbarhetschef
Sara Haasmark, ICA Fastigheter AB, Hållbarhetansvarig
Mattias Tas, Lidl, Hållbarhetschef.
-
I ett av svamppods speltyngsta poddar någonsin snackar Tobbe, Glenn och Niklas om korv från både Biltema och Ikea, skor från Lidl och gammal hederlig nostalgi. Det snackas om: Pikmin Bloom Metroid Dread Age of Empires 4 Mario Party Superstars Outer Wilds: Echoes of the Eye The Good Life Tobbes streamingsäck innehåller: Frog […]
-
Vi pratar om att Lidl satsar på folköl för att sedan dra igång en tävling för våra patreons. Efter det tar vi oss in på de efterlängtade lättnaderna av restriktionerna och undrar ifall folk kommer att kunna hantera friheten? Därefter är vi på Brewski och pratar med Andreas Jaeger, numera säljare på Brewski och tidigare säljare av lågalko-öl på Brill. Vi pratar om Brewski, folkölens utveckling, trender och en massa annat. Dessutom provar vi tillsammans med Andreas tre folköl från Brewski!
-
Carl Lumsden är e-handelsexperten som har ett förflutet inom tenniseliten och som har varit med och byggt upp flera verksamheter som idag är etablerade på marknaden. Med ett förflutet inom detaljhandel (Lidl), vitvaror (Tretti.se) och hemelektronik (Mediamarkt) är han idag logistikchef på Bygghemma.se.
Carl är en av de tongivande inom E-handel i landet och är i kraft av sin bakgrund och sin erfarenhet en flitigt anlitad expert i ämnet.
Länkar:
Carl på LinkedIn
Bygghemma.se -
Vi har hittat en helt sjuk pryl på Lidl. En hel jävla hink fylld med olika skumbollar och skumbitar. Först provar vi en skumboll som ser ut som något ur filmen Alien. Den smakar även som om den kunnat vara med i samma film.
-
En av Johans absoluta favorit bakverk Pain au chocolat är vad Lidl bjuder på idag. Tredje dagen på temaveckan och vi är överlyckliga över vad Lidl och deras bake-off bjuder på i form av detta goda fikabröd.
-
En salt kringla är vad vi smäller i oss på andra dagen i vår temavecka Lidl. Kan det bli mer Tyskt än så här? Skulle funka kanon till biran och även som frukostbröd.
-
Temavecka igen. Denna gång kommer vi bara äta saker från Lidl och deras bake-off bageri/utbud. Först ut är en munk i rosa galsyr och strössel. Sött, gott och sött igen!