Nike Podcasts
-
Ronie Berggren och Björn Norström om det senaste i USA: Vänsters kulturkrig allt hätskare; Vänsteraktivister försöker avbryta Ron DeSantis tal; Biden-anställde Sam Brinton riskerar fängelse för väskstöld; Minneapolis ger muslimer rätt till böneutrop oavsett tid på dygnet; Biden godkänner gasledning i Alaska; Stora problem med råttor i New York City; Anheuser Busch har förlorat 5 miljarder dollar i marknadsvärde efter transgender-reklam; Läkarskola i New York vill fokusera mer på anti-rasism; Biden strular till det på Irland; Man i Texas får 70 års fängelse för att ha spottat på polis; Nike utsätts för bojkotter; Giggle for Girls-app-grundare försvarar beslut att säga nej till transgender-användare; Pentagonläckan hittad och åtalad; Lärare i Missouri som vägrar woke-utbildning straffas med enorma böter; Portland State University beslutar att återge sina skolvakter vapen igen; NPR lämnar Twitter i protest mot Elon Musk.
-------
STÖD AMERIKANSKA NYHETSANALYSER: http://usapol.blogspot.com/p/stod-oss-support-us.html -
Avsnitt 104 handlar om din bästa kompis på handleden för hela slanten! Och kanske lite om munkar…. (Ledsen för det skruvade introt). Vi har skaffat nya klockor inför 2023 och har uppgraderat oss till Garmin Fenix 7 och pratar om alla nya funktioner som kom med den! Vad är Body battery, varför ska man titta på puls och…. Är peppen bättre?!? Vi tittar också i backspegeln på klockor som varit hela vägen från Nike podden i skon till Runkeeper appen. Och inte helt oviktigt även så…. Nyårsmilen 💪🏻. Nuuu kör vi!
-
Chefen slängde in ett bonusavsnitt, en hälsninf till Idolvinnaren Nike
-
Vi återupplivar succén "We Swish You A Merry Christmas" och swishar ut femhundringar hela morgonen! Dessutom kommer Idolvinnaren Nike Sellmar på besök.
-
Favorit i repris. I det här avsnittet har jag med mig Michael Björk även känd som Coach Mike. Jag började följa coach Mike på Instagram för några år sedan där han inspirerar och lägger ut videos med riktigt bra tips inom träning, kost, sömn och stresshantering. Han har jobbat 21 år som pt och livsstilscoach där han har arbetat med allt från norska skidlandslaget, till golfspelare, föreläst åt Nike, varit träningsrådgivare på Mix Megapol, utbildat 100-tals nya personliga tränare och coachat 1000-tals klienter till en starkare kropp och ett friskare liv.
I det här avsnittet pratar vi om Mikes resa som pt och livsstilscoach. Hur Mike ändrade hela sin träningsfilosofi efter en ryggskada.
Vi kommer såklart in på tips på hur du kan förbättra din träning, hälsa, kost, sömn och stresshantering.
Mike berättar hur du kan lägga upp träningspass för att bygga styrka, muskler och uthållighet. Det kommer ut riktigt bra information om de här sakerna och jag lärde mig massor från den här intervjun.@Thecoachmike
@Kimschoultz
https://www.coachmike.se/
-
Hello Interactors,
Fall is upon us and so Interplace transitions to economics. I’ll be writing about how location, distribution, and the spatial organization of economic activities interacts with and affects humanity. The current dominant economic model insists on persistent and endless growth despite acknowledgement of its role in climate change, income inequality, and disappearing limited stocks of natural resources. There’s got to be a better way, and I’m on the hunt to find alternatives.
As interactors, you’re special individuals self-selected to be a part of an evolutionary journey. You’re also members of an attentive community so I welcome your participation.
Please leave your comments below or email me directly.
Now let’s go…
FLIGHTS OF NASTY
I attended a panel discussion last Friday on environmental justice. One panel member represented a nearby Seattle community called Beacon Hill. It’s a 6.5 mile long stretch just north of the SeaTac airport putting it on a flight path. Roughly 65% of flights land over Beacon Hill when the wind is out of the south. During busy times, a plane descends over their homes nearly every 90 seconds to two minutes. And because it’s on a hill, they’re 300 feet closer to the noise and pollution.
FAA guidelines require a 65-decibel limit, and Sea-Tac claims they comply, but Beacon Hill is beyond the boundary for which they monitor. Even the U.S. Bureau of Transportation and Statistics reported in 2017 levels in this area were between 40-75 decibels. When residents organized and measured noise themselves, they never recorded any plane below 50 decibels and some hit 80. That’s about as loud as a kitchen blender and too loud to hear the person next to you.
But what this panel member shared, sometimes through tears, is it’s not just the noise but the repetition. With each passing plane the stress mounts in anticipation of the next one. It’s hard to concentrate or hold a conversation. She worries about her son. How much does this environmental stress contribute to his ADHD? His trouble at school. Her husband, who rides his bike most places, suffered from esophageal cancer. How much did the air pollution contribute to his condition?
In the time between planes, the ultrafine particles (UFPs) from the last plane have already mixed with the air they breathe. Jet engines uniquely expel plumes of ultrafine particle pollution. A recent University of Washington (UW) study confirms similar studies in Los Angeles, Atlanta, Boston, New York, and Amsterdam. Flight paths are home to high concentrations of ultrafine particles raining down over unsuspecting victims. In Los Angeles, 90% of school children in the flight path are exposed to these particulates one hour out of every school day.
These particulates are smaller than the PM2.5 typically found from fossil fuel combustion and tire and brake dust. They’re also not as widely studied. Nobody really knows what kind of long-term effects they may have on the human body. However, there is animal evidence showing long-term exposure to ultrafine particles leads to adverse health effects, including neurological. A 2019 study published by the Washington State Department of Health reports,
“UFPs have many unique qualities that make them possibly more harmful to human health than larger particles. UFPs are able to travel deeper into the lung than larger particles. They are also small enough to avoid the body’s attempts to clear particles from the lungs, allowing them to stay in the body longer, to build up, and to cause damage. They can also move from the lungs to the bloodstream and to other organs.”
Evidence of short-term effects on human health are conclusive. The study warns,
“Certain groups of people are more sensitive to UFP exposure. These groups include people with pre-existing heart and lung disease, infants, older adults, people with diabetes, communities with a lower socio-economic status, and pregnant women.”
Beacon Hill is a place where 70% of residents identify as Black, Indigenous, multiracial, or persons of color. More than half speak a language other than English. They’re also flanked by two major interstates and have another smaller airport, King County International Airport (KCIA) (aka Boeing Field), between them and Sea-Tac. The UW study showed anyone living within 150 meters of the freeway would also be exposed to ultrafine particles from passing vehicles, especially semi-trucks on their way to and from Sea-Tac.
In 2021, the Puget Sound Regional Council published a Regional Aviation Baseline Study. There are 27 public-use airports in Western Washington’s Puget Sound region, and the three biggest are Sea-Tac, King County International Airport, and Paine Field just north of Seattle. Scheduled passenger service is only available at Sea-Tac and Paine Field. In 2018 these two airports served 24 million enplanements. One enplanement is a single passenger per airplane. By 2027 they project this number will grow to 29 million. By 2050 it will double, 49 million at the low end and 56 million at the high end.
That’s just commercial passenger traffic. What about cargo? In 2017 540 thousand metric tons of cargo flew through Western Washington. Eighty-five percent goes through Sea-Tac. By 2050, it too is projected to double to 1.5 million metric tons. However, these peak loads are seasonal. During harvest time, Washington State’s value crops, like cherries, increase cargo demands. So how is this increased demand to be met?
FLYING TOO CLOSE TO THE SUN
To assess solutions to growing demand, the 2019 Washington State Legislature formed the Commercial Aviation Coordinating Commission (CACC). Their objective is to recommend a new primary commercial aviation facility and additional ways to add capacity to six existing airports across the state to accommodate future demand.
To get an idea for how governments intend to shape outcomes of commissions they assemble, it’s good to look at the backgrounds of invited commissioners. In an era of increased awareness and needs for environmental, economic, and social justice, a good commission should be comprised of a diverse set of points of view and expertise. Especially given the current and historical economic, social, and environmental injustices existing power structures have created.
Through this lens, the list of commissioners is disappointing. Of the fourteen voting members, there are just two women, one person of color, and only one has a background in environmental law. The rest are white men, with one of Asian decent raised in England. Their bios read like a who’s-who of business leaders, economic development advisors, aviation enthusiasts, airport directors and developers, military leaders, and even representatives from Southwest and American Airlines. One member offered no bio at all and seemingly has no presence on the internet.
The remaining twelve non-voting members must then balance this majority of aviation zealots geared toward economic development. Nope. More of the same – former senators, regional transportation directors, air cargo specialists, a member of the Civil Air Patrol, an aviation officer…the list goes on. They do have a state senator, Tina Orwall, who has “20 years of experience working in the public mental health system.”
So, two people out of 26, an environmental lawyer and a left-leaning woman senator, may offer a voice for environmental justice and sustainable economic development. The rest will be fighting for state and federal dollars for airport and economic expansion. While public documents give lip service to ‘community engagement’ and ‘the environment’ history shows there is little likelihood this collection of people will have environmental justice as a top priority.
Every level of government wants the number of flights to increase, despite having goals to reduce carbon emissions. With increased flight traffic comes increased ground traffic, despite also having goals to reduce congestion. If this weren’t so tragic, it would be a comedy.
This is the essence of environmental justice; the unfair exposure of poor and marginalized people and places to harms associated with an economy these people and places are least responsible for – an economy which disproportionately benefits the prosperous and mainstream members of society. It’s an economic model, to which we’re addicted, requiring unlimited growth despite relying on the extraction of natural resources which are limited.
The environmental scientist, complex systems icon, and author of Limits of Growth, Donella Meadows, offers a series of questions these commissioners and elected leaders should ask whenever arguments for economic growth are put forth. She said,
“Growth is one of stupidest purposes ever invented by any culture. We’ve got to have enough. Always ask: growth of what and why, and for whom, and who pays the cost, and how long can it last, and what’s the cost to the planet, and how much is enough?”
Meadows, and many environmental justice activists and scholars, are calling for system change in the fight against climate change.
Reading Washington State’s plans for addressing its aviation woes, it’s clear system change is not on their radar. If Washington’s economy were a plane, elected leaders and assigned commissioners believe this plane can climb to infinite heights.
Imagine a plane gradually ascending beyond its physical limits and the bodily limits of its passengers. Now imagine cries to pilots to please level-off from suffering passengers first and most impacted. They’d be met with quizzical looks and ignored while most passengers would gleefully encourage the plane to climb faster and higher. That’s what it’s like when individuals in impacted communities cry and call for limits on the pain, suffering, and pollution at the hands of our economy.
Apart from a few local elected officials, they mostly are ignored. Most are too busy trying to grow the economy. Which in turn will increase the number of flights to Sea-Tac, the area’s economy, suffering, and the number of premature deaths due to air and noise pollution. Meanwhile, many Beacon Hill residents are too busy holding multiple jobs, too weary from the fight for justice, and too disempowered or discouraged to speak up.
The assembled aviation and business experts no doubt have good intentions, but it’s clear they’re tasked with one thing: tip the nose of the economic plane upwards while steadily increasing the throttle. After all, the model dictates that the state must remain competitive in a national and international race upwards toward a misleadingly infinite extractive consumer economy. This assumes there is no limit to growth despite empirical planetary evidence to the contrary. What’s the worse that could happen? Evidently, so far, nothing bad enough to prompt leaders to change the system.
To be fair, this commission and the Puget Sound Regional Council, do consider the air quality studies out of the University of Washington. They also consider another UW study exploring alternative ground transportation, including high-speed rail. There are other ‘sustainable’ elements the state is exploring, including biofuel and electric planes. However, creating a pipeline of biofuel to Sea-Tac they admit has its own challenges. Though, they pale in comparison to the struggles sourcing enough biofuel to meet demand. So that leaves electric planes, like electric cars, as the great savior.
ANOTHER INLAND LOGISTICS EMPIRE
Just this week, the dream of electric flight made one stride toward reality. A prototype of an electric nine-seater passenger plane successfully took off, circled the airport, and landed. A Washington first and a necessary first step toward certification. The plane was assembled in Washington state, made of engines and parts largely made in Washington state, and by a Washington state company called Eviation. Their CEO, Greg Davis, said “What we’ve just done is made aviation history. This is about changing the way that we fly. It’s about connecting communities in a sustainable way…ushering in a new era of aviation.” He may be right. But when?
When asked if this flying equivalent of a large Tesla, with 21,500 battery cells accounting for half of the plane’s weight of over 4 tons, is ready for passenger flights, he quipped, “The answer is no, absolutely not.” At least he’s honest. I optimistically believe some of our regional transportation problems can be solved by sustainably leveraging the thousands of municipal airports under-utilized across America. But it’s decades away.
Meanwhile, I believe this flight was mostly a PR stunt. The airport chosen for this historic flight was the Grant County International Airport at Moses Lake. Until this flight, most of Washington state didn’t know there was even an airport at Moses Lake. But it’s one of the top choices by the commission for expansion and they’ll need public support to pay for it.
Back in 2016 a group of senators formed a ‘roundtable’ to examine the growing air cargo industry. This is what eventually became the Commercial Aviation Coordinating Commission. They noted, “The top five air cargo commodities through Sea-Tac are cherries, seafood, footwear parts, aerospace components, and aluminum alloy and graphite.” All of these serve the Washington economy except for footwear parts which likely serves Nike and the footwear economy in Portland.
Knowing back then Sea-Tac had reached capacity, the attention turned to Eastern Washington. A Spokane roundtable member offered they had “Plenty of capacity and land reserved…to be developed for cargo…”, but then asked “How do we make strategic corrections?” There was a recognized need to make Eastern Washington attractive to air cargo carriers. Building or expanding alone doesn’t lead to success, you need private companies to believe it will succeed. Enter Moses Lake and the Grant County International Airport.
Ideas were thrown out. “Cold storage [for locally grown produce…like cherries and apples]…may be an incentive.” They imagined cargo planes could “Park in Moses Lake then” rail and trucks could “go back and get cargo.” They imagined “This would help open the runways in Sea-Tac,” but wondered “Would this financially work?” Before concluding the ‘roundtable’ they agreed they needed “to hear from businesses and companies.”
So, they commissioned the ‘Joint Transportation Committee’ to conduct a “study of air cargo movement at Washington airports” with a 2018 deadline. In that 2018 report seven airports were identified as targets for expansion, including the Grant County International Airport at Moses Lake which is right smack between Spokane and Seattle…and close to nearby produce.
In 2018, a “Washington State Air Cargo Movement Study” offered this as a recommendation:
“To attract the logistics/distribution market, the State of Washington should promote to individual airports the “inland port” or airport logistics park model…branding themselves ‘Global Logistics Centers.’”
This reminds me of a piece I wrote last year about Southern California’s ‘One Click Buy’ Empire. Moreno Valley, California is building out a World Logistics Center. Forty-five percent of the nation’s imports are already trained, trucked, or flown into this “Inland Empire”, unpacked, sorted, and reloaded onto trains, trucks, and planes then fanned out again across the nation. California’s South Coast Air Quality District estimates the new logistics center will add an additional 30,000 heavy-duty trucks to area roads per day.
Heavy-duty diesel trucks emit 24 times more fine particulate matter than regular gasoline engines. Those living closer to the freeways will be affected more. And we all know who lives next to freeways…predominantly poor and people of color. Just like in Beacon Hill.
This last August the state conducted a survey across six counties in Western Washington seeking input on potential expansion and brand-new airports around the Puget Sound region. From 56-77% of participants, depending on county, said ‘No’ to new airports. Only Paine Field received support for expansion averaging 58% in favor.
Environmental concerns are the overwhelming reason for why people oppose more airports or airport expansion. It seems everyone who can afford it wants cheap and available flights, next day deliveries, and fresh Washington cherries. And those lucky enough to have a 401K or stock portfolio want the market and the economy to grow, grow, grow. But nobody wants more flights or more pollution. That’s particularly true for those already suffering from environmental injustices – like those in Beacon Hill and countless other homes in the path of jets jettisoning plumes of particulate pollution. Far flung fumes consumed by our lungs triggering affects unknown.
How do we change this system so we all can prosper under economic vitality while minimizing the negative environmental and socio-economic impacts? If we’re going to grow, what are we growing and why? For whom? Who pays the cost? How long can it last? What’s the cost to the planet? How much is enough?
This is what I intend to explore throughout this fall as I unpack what I believe to be the front runner for a new economic model: the circular economy. I’ll look at not just the theory but attempts to put it into practice. Perhaps our economy can be like the journey of an airplane after all – take off, level off, land, take off, level off, land – an infinite circle flown within the limits of the plane, the earth, and its occupants.
This is a public episode. If you would like to discuss this with other subscribers or get access to bonus episodes, visit interplace.io -
Böckerna vi pratar om är "Shoe Dog" av Phil Knight, grundaren av Nike och "Hypomanic Edge" av John D. Gartner.
Finanskursen börjar söndag 2 oktober. Om du vill vara med, gå med via hemsidan Finanskursen.se. Nästa omgång blir om ett halvår.
-
Världens bästa dofter (och värsta), Darwinismen, fyradagarsveckor, Nike, Foppatofflor och framtid. Dessutom börsspaning, cyklar, rymdproblem och kroppsljud. Ålands Handel – dina spanare mot morgondagen.
-
Wille och Jacob återvänder till ämnet löparskor som förbättrar ens löpekonomi för en uppdatering kring vad som hänt de senaste två åren.
Vi börjar med en introduktion och historia bakom ämnet för dem som inte hört tidigare avsnitt och sedan läggs fokus först och främst på en ny studie där man har jämfört flera olika märken som både har kolfiberplatta och den nya lätta gummin som ger möjlighet till hög dämpning med låg vikt.
Förutom skorna för landsvägslöpning så diskuterar vi sen också de nya spikskorna och vad man vet kring dem. I den här diskussionen utgår vi ifrån en översiktsartikel på ämnet som publicerades förra månaden.
På Tyngre Träningssnacks instagram kan du hitta bilder relaterat till detta (och tidigare) avsnitt.
Hålltider
00:00:00 Jacob har köpt nya löparskor 00:06:33 En uppdatering kring snabba löparskor och nyare skomodeller 00:11:21 Den första datan kring att man kunde förbättra löpekonomin med ny skodesign 00:14:32 NY Times analys i 2019 gjorde allmänheten mycket mer medveten om effekten 00:18:21 Kaoset inför OS där World Athletics började ändra reglerna 00:20:57 Varför får man bättre löpekonomi med skorna? 00:25:56 Skorna gjorde att alla inte längre tävlade på lika villkor 00:34:41 En ny studie där man jämför flera olika nya skor från olika tillverkar med "den nya tekniken" 00:41:36 Resultatet, från sämst till bäst 00:44:31 Där är individuella skillnader mellan hur bra olika löpare svarar på skorna 00:52:27 Vad vet vi om de nya spikskorna? 00:56:02 Det finns mindre möjlighet att studera spikskornas effekter -
EFN har bjudit in fem sparprofiler till studion för att de ska få dra varsitt investeringscase. Var och en frågas sedan ut under tre minuter av Ara Mustafa. Gästerna och deras case är: Johan Thorén, förvaltningschef på Strand kapitalförvaltning – medicinteknikbolaget Xvivo Perfusion. Therese Nyrén, förvaltare på Lucy Global Fund – sport- och fritidsföretaget Nike. Stefan Thelenius, aktiebloggare – fintechbolaget Upstart. Johan Roslund, privat investerare – konsumentvarukoncernen Humble Group. Anna Svahn, vd på Antiloop Hedge – metallen aluminium.
-
Livets mening är att se möjligheter och att ha roligt. Möjligheter innebär ibland att göra det oväntade. Varför försöka efterlikna andra, när alla är unika? Detta mantrat översatte Lennart på sitt unika sätt och blev atleten Rosapantern med hela svenska folket! I en rosapanterndräkt har Lennart sprungit över 1300 lopp och deltagit i marathon i Afrika med legendaren Haile Gebrselassie.
När dem flesta slutar springa tidigt på grund av skador och värk, säger Pantern "skadar man sig gör man fel". Pantern har arbetat nära stora skotillverkare och har en tydlig insikt, aktivera dina fötter och släng alla klassiska idéer om hur en löpsko ska se ut. Skon ska inte vara snygg, den ska vara skapt för din kropp och dina fötter! Skor med hög häl och trånga tår är dårskap. Rosapantern är allt annat än mainstream. Ses i dem Rosa lurarna!
Timestamps:
(04:58) Motto: Våga ha kul!
(05:10) Utmaningen som skapade Rosapantern
(13:37) Varför just Rosapantern
(17:45) Afrikas största lopp, Great Ethiopian, 50000 löpare
(28:11) Hur man undviker skada
(33:09) Nike förstör löpares knän, born to run
(36:30) Vad att tänka på när man väljer en löpsko
(43:00) Myter och sanningar om barfotaskor
(47:35) Hur vår historia har skapat skor som skadar oss
(56:52) Utgå vad som är bäst för din kropp, inte företagen!
(1:16:02) Säg vad du tycker och var inte rädd för kritik
(1:24:37) Allt är möjligt med tankens kraft, Norska fjällmaraton
(1:28:31) Jag ska springa på 2:50! När pantern springer om
Mer om Rosapantern http://www.rosapantern.com/Våga Mera på Insta @vaga.mera @volition.studios
Benjamin & Micael
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
-
Det pratas väldigt mycket om NFTs, Metaverse och andra tekniker inom Web3 och Web 3.0, nästa generations internet.
Fokus ligger ofta på tekniken men vad kan det här teknikskiftet komma att betyda för oss marknadsförare och marknadsföring i stort. Med mig för att prata om det har jag digitalspanaren Ola Andersson.
För även om det är tidigt i skiftet så är det viktigt för oss att hänga med och börja titta på hur olika tekniker kan användas.
Vad innebär det när gränsen mellan det fysiska och digitala suddas ut och det skapas virtuella världar och Metaverse. Och vad innebär NFT-teknik för digitalt ägande och hur vi tar del av produkter och tjänster framöver.
Det och mycket mer täcker vi in i det här avsnittet.
Om gästen
Ola Andersson är en digitalspanare och skribent kring digitala frågor med en bakgrund som kommunikatör. Han har arbetat med internet sedan millennieskiftet och kommer senast från en roll som ansvarig för externa digitala kanaler på Systembolaget.
Och han är framförallt känd för sina spaningar på LinkedIn och på sin webbsida där han delar tankar och insikter kring olika digitala trender, nyheter och händelser. Ola driver även podden Techsplain tillsammans med Katarina Andersson och Fredrik Nilsson.
Om avsnittet
Vi pratar i avsnittet om vad vi marknadsförare behöver veta kring web3, NFTs, Metaverse och det skifte mot Web 3.0 och nästa generations internet vi nu är inne i. Samt vad det kan komma att betyda för hur vi arbetar med marknadsföring framöver.
Du får bland annat höra om:
Vad begreppen Web3 och Web 3.0 innebär
Vad NFTs är och hur de används idag
Hur Web 3.0 kommer påverka användare
Vad det kan innebära för marknadsföring
Vilka branscher som kan påverkas mest
Vikten av spelvärldar, AR/VR och Metaverse
Framtiden för community och sociala nätverk
Ola levererar under intervjun mängder med intressanta spaningar om vad det innebär när gränsen mellan det fysiska och digitala nu börjar suddas ut. Han berättar även om ett antal intressanta exempel och tillämpningar så här långt.
Det finns som vanligt länkar till de resurser som nämns i avsnittet här nedan.
För dig som vill hänga med kring utvecklingen av Web3 och Web 3.0 så har Ola samlat ihop de sajter han följer för att hålla sig uppdaterad samt ett antal länkar till bra artiklar kring NFTs och Metaverse.
I poddinlägget hittar du även länkar till ett gäng med häftiga exempel. Allt från NFT-sneakers från Gucci och Nike till Vans egen värld i Roblox och att Coachella släpper livsstidsbiljetter som NFTs.
Och efter länkarna hittar du självklart också tidsstämplar till olika sektioner i avsnittet.
Länkar
Ola Andersson på LinkedIn
Ola Andersson på Twitter
Ola Anderssons webbsida
Podden Techsplain Acast | Apple Podcasts | Spotify
Olas källor för att hålla sig uppdaterad
Techcrunch (webbsida)
Engadget (webbsida)
TheVerge (webbsida)
The Next Web (webbsida)
SiliconAngle (webbsida)
Cointelegraph (webbsida)
Tubefilter (webbsida)
Decrypt (webbsida)
Länkar till intressanta exempel
Nvidias expands its Omniverse - Techcrunch (artikel)
Introducing Catalog-Powered AR Shopping Lenses - Snapchat (guide)
Artists are selling their music as NFTs – and they’re making millions - Musictech (artikel)
Coachella will sell lifetime festival passes as NFTs - The Verge (artikel)
People have spent more than $230 million buying and trading digital collectibles of NBA highlights - CNBC (artikel)
A virtual steal: the digital Gucci sneakers for sale at $17.99 - The Guardian (artikel)
Nike just bought a virtual shoe company that makes NFTs and sneakers ‘for the metaverse’ - The Verge (artikel)
Why Vans is launching a skateboarding world inside of Roblox - Fast Company (artikel)
Web 3.0 And Digital Marketing - Construct Digital (artikel)
A Deep Dive into Metaverse Marketing - Influencer Marketing Hub (artikel)
Länkar för vidare läsning och lyssning
Välkommen till Metaverse - Deeped Niclas Strandh (artikel) -
Internationella lyxbolag i all ära. Men fondförvaltaren Therese Nyrén ser störst potential i ett svenskt tillväxtbolag.
Hon startade sin livsstilsfond Lucy Global Fund förra sommaren. Det var en bra tid att bli fondentreprenör. Bara ett halvår senare är läget mer osäkert på världens börser. Ändå är Therese Nyrén inte orolig och tror inte vi har någon ordentlig börskrasch på ingång.
I dagens avsnitt går vi igenom enskilda bolag i fonden, bland annat en internationell storspelare som nyligen blev andra största ägare i optikerkedjan Synsam. Vi pratar också om hur anrika varumärken inom skönhetsindustrin ska lyckas hålla jämn takt med influencers som Kim Kardashian, Kylie Jenner och Bianca Ingrosso.
Därtill: Prada, Nike, Adidas, Estée Lauder, LVMH – och skönhetsindustrins närvaro i metaverse. -
Internationella lyxbolag i all ära. Men fondförvaltaren Therese Nyrén ser störst potential i ett svenskt tillväxtbolag.
Hon startade sin livsstilsfond Lucy Global Fund förra sommaren. Det var en bra tid att bli fondentreprenör. Bara ett halvår senare är läget mer osäkert på världens börser. Ändå är Therese Nyrén inte orolig och tror inte vi har någon ordentlig börskrasch på ingång.
I dagens avsnitt går vi igenom enskilda bolag i fonden, bland annat en internationell storspelare som nyligen blev andra största ägare i optikerkedjan Synsam. Vi pratar också om hur anrika varumärken inom skönhetsindustrin ska lyckas hålla jämn takt med influencers som Kim Kardashian, Kylie Jenner och Bianca Ingrosso.
Därtill: Prada, Nike, Adidas, Estée Lauder, LVMH – och skönhetsindustrins närvaro i metaverse. -
Senast Nike uppdaterade sitt Facebookflöde organiskt var i januari 2018. Coca-Cola har gjort några sporadiska uppdateringar under de senaste åren. Adidas lika så. Att få genomslag på sitt organiska innehåll på Facebook har blivit svårare och svårare. Men att som företag och varumärke gå så långt att man strategiskt väljer bort en organisk närvaro för att istället bara arbeta med dark-ads och paid, är det rätt väg att gå? I veckans avsnitt diskuterar vi strategierna bakom ett sånt val. Vad vinner man, och vad förlorar man? Och vad sänder det för signaler till den community som bjudit in varumärket i sin vardag? Självklart diskuterar vi hur vi båda ser på frågan, både utifrån känslor, kunskap och som ansvariga för varsitt stort varumärke. Vad vi kommer fram till? Det får ni höra i avsnittet.
Länkar:
Fotocredd: https://unsplash.com/@timmossholder
Artikel om Binet and Fields och sociala medier https://www.bbdo.be/articles/why-so-many-social-media-strategies-are-flawed
Senaste intervjun med Binet & Fields https://www.youtube.com/watch?v=82k1jnhcwmY
Hootsuite om att integrera organiskt och köpt sociala media https://blog.hootsuite.com/organic-vs-paid-social-media/
Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, head of social media and influencer marketing, SEB och Sarah Larsson Bernhardt, Head of social på Volvo Cars.
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Apple Podcaster (https://podcasts.apple.com/se/podcast/social-by-default/id1035136664) . Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify (https://open.spotify.com/show/7hzQ5YVQxxFZq77JsNhg9r?si=7WyrDPfpQaaOON5KbGtFcQ), Acast (https://play.acast.com/s/socialbydefault) eller Stitcher (https://www.stitcher.com/show/social-by-default)
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (http://facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på på vår sajt http://socialbydefault.se. Kolla också in vårt instagramkonto (http://instagram.com/socialbydefault). - Laat meer zien