Song Podcasts
-
Området fastighetsförvaltning är under omdaning när tekniken skapar nya förutsättningar både för teknisk och ekonomisk förvaltning. Är fastighetsbranschen med på noterna? På vilka områden ser vi de största förändringarna? Vad krävs för kompetens av en förvaltare i dag och i framtiden?
Podden spelades in för en livepublik på Business Arena Stockholm den 22 september 2022Samtalsledare: Han-Suck Song, KTH, universitetslektor, KTH
Deltagare:
Anton Klintenberg, Head of Growth, Planima
Alexander Olsson, CEO, Pigello
Lars Nylund, fastighetschef, Familjebostäder -
Tekniken har förändrat hur vi ser på och arbetar med våra byggnader. Men branschen handlar också om affärer där fastigheter byter ägare och exploatering av mark för utveckling av nya bestånd. Vilka kliv har tekniken tagit när vi pratar ren business? Är branschen traditionstyngd även här eller ser man potentialen?
Samtalsledare: Han-Suck Song, KTH, universitetslektor, KTH KLAR
Deltagare:
Henrik Olofsson, CEO, Propstreet
Rim Alexandra Halfya, COO, Combify
Magnus Svantegård, Partner, Stronghold -
Vem är Hanna saito? Hur kom det sig att en tjej från gettot började jobba med porr? Hur såg hennes uppväxt ut, och hur är det egentligen att leva i ett öppet förhållande när man är beroende av sex? Allt detta och mycket mer får ni reda på i detta avsnitt. Guldtands podcast, podden som gör avsnitten ingen annan gör! Mvh Thomsen och Guldtand
Entreprenören Mikael Thomsen från Göteborg
Ljudtekniker: Emil Johansson / CrystalEntertainment
Redigering: Emil Johansson / CrystalEntertainment
Ljudtekniker's instagram @emilakaempa
Följ Guldtands Podcast Facebook: https://www.facebook.com/Guldtands-Podcast-234558507697843/
Följ Guldtands Podcast Instagram: @guldtandspodcast
Veckans låt: LAS KETCHUP - THE KETCHUP SONG
Ber om ursäkt för ringningen som kommer runt 6.20. -
Sydkorea är världens femte största e-handelsmarknad och sydkoreanerna är intresserade av tydliga nordiska varumärken. Sydkorea är den perfekta inkörsporten till Kina och Japan, eftersom koreanska influencers påverkar konsumenter i hela regionen.
Men bered dig på att ompröva gamla sanningar om lokalisering när du vill lyckas i Sydkorea. Och du kanske måste titta på köpdatan på ett nytt sätt när du vill utröna den koreanska efterfrågan.
I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Moon-Suck Song, vd och medgrundare av den digitala byrån Panagora. Han har insiderinformation om hur den sydkoreanska marknaden fungerar.
Det finns ett intresse för skandinaviska varumärken i Sydkorea, men där europeiska varumärken är minimalistiska kräver koreanerna att det syns vilket varumärke det handlar om. Det är en materialistisk kultur där man gärna vill visa upp sina varumärken för världen.
E-handeln i Sydkorea, med 51 miljoner invånare, har kommit mycket längre än den svenska marknaden. 2020 omsatte koreansk e-handel 136 miljarder dollar.
Här är det andra marknadsföringskanaler som gäller än i Europa, med undantag för Instagram som också är populärt i Sydkorea. Den viktigaste kanalen är portalen Naver som både är sökmotor och en klassisk portal. Här använder man också lokala meddelartjänster som Kakao.
Moon-Suck Song rekommenderar att e-handlare främst säljer från sina egna nätbutiker framför att utnyttja de lokala marknadsplatserna.